lördag 29 november 2008

Vad har hänt med mig?

Idag var som sagt jag, syrran och mamma till stockholm och lyxshoppade lite. Fast nu när jag kommit hem verkar det mer som att jag fönstershoppade! Jag har ju inte köpt någonting känns det som. Hade tagit i rätt ordentligt med pengar i plånboken, för att ha om jag hittade "det där" som jag bara måste ha.. nej då. 600 spänn förutom tågbiljetten dit och hem har jag gjort av med!

Vad ÄR det här?! Har jag gått och blivit sjuk? Snål? Ekonomisk? Vilket som så känns det lite tråkigt i alla fall.. Jag hade ju bespetsat mig på värsta shoppingmania!

Men, men. Det jag köpte var desto finare :) Tänkte redovisa resan lite bättre imorgon, med lite bilder också :)

Tyvärr åkte jag på migrän och blev pågrund av den åksjuk på vägen hem! Så hela resan hem satt jag mest och önskade att jag var långt borta, helst hemma i sängen och inte i en varm tågkupé. Syrran fick hjälpa mig att bära hem mina saker, jag gick bredvid och hoppades på att inte spy i närmaste buske. Kom hem, tog två Ipren då mina Eeze var slut och kröp ner i säng.

Nu.. 2 timmar senare är jag piggare än någonsin! Sambon kilade över till en kompis eftersom jag ändå gick och lade mig direkt.. Så ensam är jag med. Jag vet inte vad de skulle göra om de skulle festa till det lite eller bara sitta och snacka skit. Jag var för väck för att registrera vad han sa.. Nu har jag däremot tagit upp allt jag köpte (gick ju rätt fort då) och städat undan i köket så det är mysigt och fint till imorgon bitti.

Imorgon är det julmarknad här i stan, ska försöka dra med mig sambon och Al dit en sväng.. Sen kanske mina föräldrar skulle komma över på adventsfika, eller om vi skulle åka dit.. det hänger lite i luften just nu..

Nåväl. Jag är såå nöjd med dagen i alla fall.. jag klarade t om att gå i mina nya stövlar hela dagen utan att få alltför ont i fötterna. Inte illa för att inte gått i högklackat på 2 år!

Tjipp och tjopp, nu ska här hoppas i säng..

God natt på Er därute!

3 kommentarer:

Sara sa...

Den där envisa migränen kan verkligen ställa till det. Sist jag var iu huvudstaden fick jag också migrän. Lyckades hålla den under kontroll med alvedon, blir då som en jobbig huvudvärk men utan yrsel och illamående. Typiskt att det ska komma när man är iväg för att ha kul. Nu e jag lite nyfiken vad du handlade :) Kram

Anonym sa...

När man väl har pengar så får man aldrig handlat någonting, men då man är fattig som en kyrkråtta, dåååå hittar man minsann grejer!
Tråkigt med migränen =/ men skönt att du mår bättre nu!

Anonym sa...

Tack.

Nja, det är nog större risk för att jag slår dig med käppen för att du glömt min födelsedag två år i rad nu än för att du kallar mig gumman :P