tisdag 11 november 2008

Stress rakt igenom

Ja idag har det varit en riktigt stressig dag.. Började bra dock, med en glad unge och en glad och relativt utsövd (!) mor. Sen gick det utför. Fick jaga en tokskrattande unge genom hela lägenheten för att få på ytterkläderna, slutade med att det bara blev jacka och mössa på och allt det andra fick hamna under vagnen.

Fick halvspringa upp till dagis... dagar som den här önskar jag att vi valt ett dagis mycket närmare.. men kvaliteten får väl väga över i vissa fall. Kommer till dagis, småpratar lite med personalen och fick sen halvrusa därifrån för att hinna med tåget. Under tiden jag springer till station så ringer jag BVC och ställer in vaccinationstiden vi hade fått på torsdag.

"Om du tycker jag flåsar i luren är det för att jag springer!"
"haha! det är ingen fara!"

Hinner precis på tåget. Måste ta av mig alla ytterkläder för jag håller på att svettas ihjäl. Riktigt känner hur svetten rinner längs med ryggen. Sen är vi framme, ut igen och skynda skynda till jobbet. Sminka mig i turbo för så klart hade jag glömt necessären på jobbet (brukar ta med mig den när jag börjar tidigt, som igår)

Frukostfikat minns jag knappt för jag hann knappt sätta mig innan jag ätit upp smörgåsen. hade inte hunnit slappna av. Andra rasten fick jag använda för att handla lite mat och blöjor för det skulle jag inte hinna sen när jag slutat.

Sen fick jag ont i magen när jag kom innanför dörren på dagis då jag hör hur de "bannar" Alicia för att hon bitit en kamrat.. till. Det var tydligen andra på kort tid innan jag kom. Suck.

Det är först nu som jag känner att jag kan andas ut lite. Vi har ätit mat och Al tittar lite på Bolibompa samtidigt som hon sopar golvet.. (nya favoritleksaken.. och mamma och pappa klagar inte!) Tvätt i maskinen som ska hängas så snart den är klar. Ska bara röja lite till så ska jag slänga mig i soffan sen.

Själva anledningen till stressen är att min pappa och min syster med hennes barn ska komma hit och vara barnvakt imorgon. Vill att allt ska vara fint och lätt åtkomligt för dem. Min kära far är inte van att vara barnvakt en längre stund för en så här liten, så det gör mig lite mer stressad ändå. Syrran ska ju också komma som sagt, men hon har ju 4 egna barn att först hämta och ge mat åt innan hon kan komma..

jaja. Andas var det ja. skulle kanske göra sig lite te så fort jag röjt färdigt..

3 kommentarer:

Anonym sa...

mysigt med barnledigt, vad ska ni hitta på för skoj?

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Oj..den där stressen känner man igen men på ngt underligtvis så lyckas man i stort sett alltid hinna med allt ändå..om än med lite "blod svett o tårar" :)

Kram

Anonym sa...

Jävlars va stressigt det lät!
Hoppas allt är bra med er annars. Kul att se att du håller igång bloggandet!

Dahl