lördag 1 november 2008

Fega jag..

Jag har hittat mitt drömjobb. Butikschef inom vad jag verkligen tycker om, heltid då såklart.. men ändå så velar jag. Jag är så feg. Rädd att jag ska göra ett fel val. Rädd för att det blir omständigt med mina 3 månaders uppsägningstid härifrån.. Rädd för att det ska kännas som att jag "sviker" min familj om jag säger upp mig härifrån..

Men kan det bli fel om det verkligen är det jag vill jobba med? Ikväll ska jag skicka in ansökan och hoppas på det bästa.

Någon därute som har gjort ett tvärkast mitt i livet? Hur gjorde Ni? VAD gjorde Ni?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå. Jag har flyttat mitt i utbildning, från en stad till en annan. Var skitläskigt, men just då var det SÅ värt det. Jag skulle nog inte göra annorlunda om jag fick välja om.

Anonym sa...

oh ja.. först när jag tog jobbet i norge, hemma 13 dar borta 14.. det var skumt men åh så värt det... sen när jag flyttade hit! Se det så här.. om du får ditt drömjobb kommer du vara en glad och lycklig mamma och sambo! Lycka till vännen!
Kran

Anonym sa...

Hallå, din familj kommer ju bli ännu ledsnare om du skiter i ditt drömjobb för att inte svika dom? Det skulle i alla fall jag bli om jag var din familj och min familj skulle aldrig gå med på det.

Är väl inte ens nåt att diskutera? :) Söööök forg som tusan och hoppas! Ett drömjobb är ett drömjobb.

Anonym sa...

Japp det var jag..


Haha, sånt som händer.. jag har inte skrivit så många inlägg där än.. inte hunnit, man hinner ju inget nuförtiden tycker jag..

Anonym sa...

Om det är ditt drömjobb, så är det ju! Man vet aldrig hur många chanser man får.
tror nog snarare din familj vill det. Tycker du ska go for it! Hoppas det går som du vill ha det!

Kram!

Malin sa...

Sök jobbet! Om du nu skulle bli erbjuden det, så kan du alltid prata igenom allt med din familj och sedan fundera på om du verkligen vill ha det. Chansa!