torsdag 13 november 2008

Tillrättaviselse? His ass!

Gick upp för att göra välling till tösen och så stinker det röklukt i hela köket och hallen. Har ingen balkong från några grannar i anslutning till dessa rum så jag nattade om tösen lite fort och sen dess har jag varit på röklukts jakt. Men utan resultat. Bara en skittrött morsa som hönsade upp sig i onödan för nu har lukten försvunnit. Men var den kom ifrån har jag ingen aning om!

Hamnade på Aftonbladet.se och hittade den här artikeln.

Vad säger man?! Jag tycker det är fel. Det ungen gjorde, och det hon gjorde. Jag skulle INTE sponsra det.

"Kerstin Gunnarsson ångrar inte rappet med käppen, trots domen.
– Jag har ingenting att ångra. Jag har inte gjort något illa. Jag har bara tillrättavisat en ung man. Det är inte misshandel, säger hon."


men om jag skulle ge Al en örfil (kommer aldrig, aldrig hända!) då skulle det minsann vara annat ljud i skällan hos människorna i Åtvidaberg. Då skulle jag aldrig komma undan med "Jag har bara tillrättavisat en ung dam. Det är inte misshandel".

Jaja. Fälld blev hon. Betala ska hon. Men någe tyck synd ska hon banne mig inte ha. Och hon kommer inte få något sådant från mig i alla fall!

Nu ska jag sova.

God natt/morgon!

Inga kommentarer: