söndag 23 november 2008

Fotografering och allmänt babbel

Igår var vi alltså och tog lite kort på Alicia.. hjälp säger jag bara! Aldrig mer med en 1½ åring! Jag och sambon var alldeles svettiga efteråt.. "nej! rör inte kameran! Nej, rör inte den sladden!" *pust*

Det var så svårt att välja ut bara 9 kort! Jag ville framkalla alla, men det gick ju inte.. Men vi fick ihop ett album med åtta bilder 8x8 stora. och så fick ett till kort bli förstoring 30x40.

Men det är ju inte billigt att ta kort så där, tyvärr.. tur hon fick albumet i 1-års present av farfar i alla fall!

Efteråt gick vi ner på stan och skulle ta en "mellis-fika". Men det var bortkastade pengar kan jag lova. Hon åt ingenting, bara drack upp sin MER vi köpte och sen skulle hon bara springa runt. Sambon hann väl precis dricka upp sitt kaffe och jag halva min cola innan vi bara fick packa ihop oss och gå innan Al rev hela inredningen! :)

Sen hade vi Taco-lördag här hemma. Mumsigt värre. Och så fort vi ätit upp kom vi på att alla blöjor var slut, så jag fick klä på mig och gå till affären. SKITKALLT JU! Kommer precis fram till affären då jag kommer på att jag inte hade pengar kvar på mitt konto.. bara att traska hem igen och hämta sambons.. för att sen gå tillbaka hela vägen. Det var kallt, men samtidigt skönt att gå en liten sväng efter man moffat tacos innan :-)

Sen mådde jag lite illa.. men det gick över under natten. Som tur var.. så jag inte går och blir magsjuk!

Idag ska jag ta julkorts-kort här hemma. Måste ju få arslet ur så det blir gjort! Ska nog göra det nu, innan jobbet, annars blir det bara bilder på en trött och sur unge. och det är inte så kul att skicka runt till släkt och vänner..

Appropå julkort.. se min fråga här till höger! och lämna gärna en kommentar till varför du gör det, eller inte :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: