lördag 22 november 2008

Ångest och fotografering

Inatt hade jag lite ångest över mitt föregående inlägg "igår". Även om jag är uppriktig, sann och ärlig i min blogg rakt igenom, så kändes det väldigt ärligt. Nästan så jag kände mig naken. Har aldrig visat mig så sårbar "offentligt" förut. Men då var det skönt att skriva av sig. Funderade ett tag på att ta bort inlägget, men sen somnade jag om. Och varför skulle jag göra det, egentligen.

Min blogg, mina tankar heter det ju :)

Nåväl. Från något tråkigt till något mycket roligare! Idag ska vi fotografera Alicia hos en riktig fotograf! Ska bli så kul att se. Al fick den här fotograferingen i 1-års present av sin farfar och "plastfarmor" (hatar det ordet, men finns det något bättre?) Då hade hon ännu inte lärt sig gå, och jag ville vänta tills man kunde få lite "spring i benen"-kort. Sen försvann det ur minnet och tänk att det ska vara så svårt att få lite proffsig information när man går runt och pratar med fotografer!

Tillslut hamnade vi så hos den här tjejen. Så otroligt trevlig och glad! Hon kastade ur sig idéer direkt "man kan ju göra så här.. eller så här.. det här är snyggt med!" och både sambon och jag blev eld och lågor med!

Till och med så att vi ska vara med på en bild har vi bestämt. Vi hade ju ingen bild i tidningen.. och det ångrar jag mig så grovt för än i dag. Så nu blir det i allafall EN familjebild. Kanske att den får komma i tidningen? Vore ju lite skoj tycker jag. "Oj! har det redan gått 1½ år! Tiden går fort när man får barn.. Det ÄR ingen klyscha!" ;)

(nu känner jag mig dessutom lite finare än vad jag gjorde när hon var ny. Rödgråten och 18 kg plus? Nej tack. Så vill jag inte gärna visa mig i tidningen.. )

Har inhandlat ett par svarta tights (blinkar åt Marybeth) och så ska jag ha mina nya stövlar och min nya blus jag fick av svärmor.. (kommer antagligen frysa ihjäl, men vill man vara fin får man lida pin!) Al ska ha ha en brun tröja med små rosa hjärtan på, en brun kjol och rosa strumpbyxor.. Just nu har hon nästan bara brunt och rosa i sin garderob, jag älskar den färgkombon! och bilden ska ju spegla henne.. jag har svårt för bilder där man "klär upp" sina barn i kläder de aldrig någonsin använder.. Men det är jag. Andra kanske tycker det är jättefint..

Nåväl. Kanske, kanske, kanske att en av bilderna kommer att visas här. Vi får se hur de blir, och om jag får hennes och sambons godkännande.. (jag tror ärligt att det är han som är svårast att övertala ;P )

Tjing och tjong, vattenballong.

Nu måste jag kila!

3 kommentarer:

Anonym sa...

tur att du inte tog bort ditt förra inlägg, det var fint och ledsamt och ärligt på en gång. det är min cup of tea. hoppas fotograferingen går bra!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Skönt att det kanske känns lite bättre idag. O jag tycker inte heller att du ska ta bort inlägget då skrev. Du är ärlig o öppen..det är din blogg o ditt skrivande. O många gånger så tror jag att själva skrivandet kan ha en hjälpande förmåga. Man får lixom ur sig en massa, "lättar på trycket" mer än vad man kanske gör muntligt ibland.

Ha en jättebra lördag!

Kramar

Anonym sa...

Det var inte skipants då? ;P