onsdag 26 november 2008

"vabar" igen

Snabbt skrivet idag. Vabbar igen. Tösen är jättesjuk. Vaknade natten till tisdag med falsk krupp. (det är inte första gången det händer.. skrev om det även då. vill du läsa klicka här.) Det är så fruktansvärt att vakna till det att det inte är sant! Låter ju som att hon ska sluta andas närsomhelst.. var bara att öppna alla fönster och sitta med henne i knät. Satt och sov så i 2-3 timmar.. så jag var lagom mör på jobbet igår.

Kommer hem, sambon tycker inte att det blivit något bättre alls, och då sjukrådgivningen sagt på natten att vi skulle åka in med henne om det inte blev bättre, så ringde vi jourmottagningen och fick en tid. Men det var inget sa han. Det såg fint ut. sa han. Yeah right.

natten som har varit har varit fruktansvärd.. det har skurit i hela mitt hjärta när jag hört henne gråta och knappt kunna andas. Hade jag kunnat hosta åt henne hade jag gjort det direkt, man kunde riktigt höra hur ont det gjorde i bröstet för henne att hosta.

Ringde barnmottagningen på sjukhuset. Fick en tid nästan på en gång. alltså 11:30.

11:45 fick vi komma in till doktorn.. sen var vi därifrån vid kl 14.. då hade hon fått inhalera adrenalin 2 ggr och fått bricanyl för andningen. "det såg fint ut" .. yeah right. Blir så arg, men samtidigt känns det bra att jag inte gav mig. Att jag verkligen inte lyssnade på honom utan på mina "mamma-tentakler" som sa att det inte alls var bra..

Nu har hon fått antibiotika hon ska äta i 1 vecka, samt en flaska bricanyl som hon ska ta lite av var8:e timma typ.

Just nu är jag skittrött verkligen.. men det är inte hon. Jag vill så gärna gå och lägga mig.. men det vill inte hon.. *se i kors* sambon jobbar 2 nätter i rad, vilket innebär att jag och Al är själva hemma till fredag eftermiddag.. men jag får min "belöning" på lördag. Stockholmsresa med mamma och syrran! Bara lyxshopping.. vi ska bara se snygga ut och dricka kaffe. Det är målet med hela dagen..

Nu däremot är målet att få tösen i säng. Wish me luck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Al =/ Låter ju som ett helvete.
Måste vara jätte jobbigt för er med, att inte riktigt kunna göra något.
Hoppas det går bra o få henne i säng, bricanyl är väll inte direkt sövande ;P minns när jag använde den förr, man blir helt uppe i varv!

Hoppas hon kryar på sig snabbt!
Och ha en trevlig resa på lördag =)

Anonym sa...

Så du kommer till Stockholm på lördag =)