torsdag 12 februari 2009

Äntligen lite ledig!

Så är jag äntligen ledig! Det var länge sen jag verkligen längtade efter ledighet på det här viset. Visst, ledig vill man väl alltid vara, men verkligen, verkligen längta efter det..

vi har njutit av vår lediga dag genom att ta sovmorgon (halv nio vaknade vi! så überskönt!) sen åt vi en lång och mysig frukost, med yoghurt, smörgås, te och juice.

När den så var avklarad fick jag några minuter i ensamhet då jag passade på att läsa Amelia och dricka upp mitt te, som fortfarande var varmt! wohoo! Ljuset börjar återvända! ;P

Och nu sitter vi här och väntar på att vår sockerkaka vi har i ugnen ska bli klar. Sen ska vi klä på oss och åka pulka till dagis och lämna av kakan där. :) 4 saker i en! Luft för oss båda, motion för mig, kul för Alicia och gott för personalen! Kan ju inte bli bättre.. och sen kommer Alicias mormor och morfar över för lite kaffe och lek! Precis så vill jag tillbringa en ledig mitt-i-veckan-dag!

Hur ska du spendera Din torsdag?



2 kommentarer:

Anonym sa...

Förmodligen kommer jag spendera den så stillasittandes som möjligt. Jag åkte nog på skiten ändå, men än så länge är jag bara yr. Fast det är inte värre än att jag kunde bli sugen på din sockerkaka. :-)

Anonym sa...

Ja hur ska jag spendera min.. liggandes i soffan och hulkandes på toaletten. trevligt värre. ;)a