lördag 21 februari 2009

Typiskt! Igen!

Lite smått besviken är jag nog på hur kvällen slutade. Jag hade återigen siktet inställt på en kväll i lugnets tecken, med cola och lite chips och melodifestivalen, och en sovande unge. Men nej. Krångel, krångel och krångel, och så slutade det med att jag också somnade. Igen. Som vanligt. suck.

Men å andra sidan så låg jag ett tag och funderade på varför jag egentligen skulle gå upp när hon väl somnat. (om hon nu tänkte göra det). Ensam hemma, och missat halva, kanske hela, festivalen. Roligare kan man ju ha det. Som när man vaknar utvilad till exempel.

Annars har eftermiddagen och tidiga kvällen varit alldeles supertrevlig, med god mat och gott att dricka och trevligt sällskap. Pappa blev nöjd med presenten (sa han i alla fall), och Alicia har lekt och busat med "storkusinerna" hela tiden. "bus!" låg hon och sa när hon skulle sova. sötnöt.

Nähä. Att gå upp och sätta sig så här sent gör ju ingen lycklig. Men nu har jag ju vaknat till så nu lär jag ju sitta ett tag.

ska väl ladda batteriet till mobilen och se om sambon hört av sig någon mer gång. En gång än så länge sen igår, och då hade jag och Al precis bråkat om att hon skulle sitta i vagnen och ha mössan på sig, och så var jag så besviken på att inte hört något tidigare, att jag istället för att bli glad bara blev sur. Igen. Som vanligt. Trevliga jag liksom. "hej, jag ville bara ringa och säga att jag älskar dig!" "Ja, jag älskar dig med, men var är Alicias nya stövlar! Har du glömt dem på dagis igen?!" Jag menar.. varför? Ibland blir jag bara så trött på mig själv..

Lite cola på det här kanske, nu har jag ju vaknat till ännu mer. Hoppas ni andra har haft en trevlig kväll på lördagen!

Inga kommentarer: