måndag 9 februari 2009

Kan skoinköp vara onödiga?!

Idag var vi tvugna att göra ett onödigt inköp.. Alicia har haft ett par "ärvda" skor hela vintern, har funkat bra, men jag har haft på känn att de börjar bli för små..

Gick till Din sko. Mätte hennes fot. 13:8 cm typ. Skon = 14 cm prick. Så det var bara att köpa ett par nya skor åt henne. Ska det hålla på så här och vara kallt och snö och vinter kan hon ju inte ha 2 mm rörelsemån i skorna! 299 spänn (thank god för rea!) men ändå kändes det så onödigt att köpa vinterskor när vårskorna stod på hyllan bredvid och suktades!

Men, det var som sagt bara att bita i det sura äpplet. Får väl planera in nästa barn så så att han/hon är i samma ålder som Alicia har nu, under vintern! OCH att det blir en tjej då stövlarna blev rosa! :-o Dammit, det tänkte jag inte på!

Förövrigt har naglarna klarat en dag i alla fall. Fast jag var i mejerikylen. *glad*

Nu är det dags att göra kväll här hemma tror jag. Måste få tillbaka lite rutiner. Tänk att de ska vara så svåra att få in, men så enkla att få bort?

Tjingeling på er.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Skoinköp till barnen kan vara onödiga.
Skoinköp till mig själv är ALDRIG onödiga! ;-)

Anonym sa...

fast igentligen ska man inte använda ärvda skor till små barn eftersom skor formar sig efter fötterna och det är ju inte så troligt att de båda har exakt lika fötter.
Och det är inte nyttigt för små växande fötter - så tänk du inte på att stövlarna ska gå att användas av ett eventuellt andra barn.