tisdag 10 februari 2009

Morgon.. igen!

*gnuggar gruset ur ögonen*

god morgon! Fy vad jag inte ville gå upp när klockan ringde! Och inte Alicia heller för den delen. Så hon fick ligga kvar.

Och angående skoinköpet.. jag veet ju att man inte ska "ärva" skor. Men den tanken gjorde att det inte kändes så onödigt ;P

Fast senare på kvällen så kom Alicia ut i vardagsrummet, stolt som en tupp! Då hade hon tagit på sig stövlarna alldeles själv och kom till mig och sa "titta soorna!" Sen tog hon på sin docka mössa och halsduk, och lade den i pulkan och sa hej då. :)

Hon har börjat prata så himla mycket. Fast mina favorituttryck av henne är just nu "a-ha!" Låter så himla roligt när hon säger så..

Nej, nu måste jag verkligen väcka henne så vi hinner i tid till dagis och jobb. Jag HATAR att väcka henne. Det har inget med hennes morgonhumör att göra (jag skulle gärna ha ett sådant morgonhumör) utan för att jag vet ju själv vad jag tycker illa om att bli väckt!

Jag är nog ingen morgonmänniska egentligen, men sen vi fick barn har jag fått lov att bli det. Förut ville jag gärna äta frukost i lugn och ro, lyssna på radion, klä på mig, sminka mig.. gärna i sävlig takt. Sambon är absolut ingen morgonmänniska! Håller mig gärna någon meter bort tills han fått sin snus och morgonrutin vid datorn.

Vad är du? Morgon- eller kvällsmänniska?



9 kommentarer:

Malin sa...

Jag håller med dig! Här är det dock jag som har ett jäkligt morgonhumör och behöver mitt snus innan jag är en levande människa. :) Usch nej, sitta uppe på kvällar och nätter är mer min melodi. Därför jag gärna jobba natt!

Anonym sa...

Inte morgonmänniska. Men läste att endast någon enstak procent är morgonmänniskor.
Jag föredtrara aytt hopa i säng klockan 03 och upp vid 12. :-) Haha...så man får bita i det sura äpplet och snällt ta sig upp. Läxor måste göras och baren til dagis. Nus ka jag bröaj plugga vi 12 först. Försöker vakna till fortfarande. :-9 Körde 1 timmes yoag på gymmet igår. BLev såååå trött. 22 dunsade jag i sängen tilsamnnas med dottern coh AMgad. JOnathan somndae vid 19 redan. Utanför dörrarna på gymet. :-)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hmm..Svår att säga om jag är morgon eller kvällsmänniska..! Vill inte kliva upp på morgonen men är ju allt som oftast så illa tvungen. Vill oxå sitta upp på kvällen o njuta av lugnet som råder men stupar oftast i säng innan bompa är över ;)

Ha en bra dag!

Kram

Sara sa...

Kvällsmänniska definitivt utan tvekan! Mitt liv skulle vara såååååååå mycket enklare om jag bara var morgonmänniska. Om jag älskade att gå upp halv fem så skulle jag få en halvtimme för mig själv innan alla andra blir väckta av lillebror ;)
Det är inte så farligt att ärva vissa typer av skor som vinterkängor, och stövlar. Värre är det med promenadskor och kanske till viss del joggingskor som verkligen formar sig efter fötterna. Alla mina barn är födda på hösten så de har alla fått använda Storebrorsans urvuxna Ecco-vintersstövlar. Har en utbytbar sula i som är mjuk och formar sig efter bärarens fot. Har fungerat jättebra!
Kram, kram

RANA sa...

Hej vännen. Ungarna tvingar en att bli morgonmänniska, ja. Suck... Jag är definitivt en nattuggla annars.

Kram!

Anonym sa...

Jag är absolut kvällsmänniska. Jag behöver ta det lugnt på morgonen, äta frukost, dricka kaffe och läsa lite bloggar. Att stressa iväg direkt är det värsta som finns.

Mamasnest sa...

Här är det jag som sover på morgonen och maken som får gå upp med ungarna. :-D Han gillar också att sova på morgonen, men inte lika mycket som jag. ;-)

Anonym sa...

Jag är morgonmänniska fast det går lite i vågor det där, men rent generellt så har jag alltid varit en morgon människa - precis som min son :-)

Anonym sa...

såna morgnarär inte roilga.
Har en sån idag. Nu måste vi ta oss försenade till dagis *gsäp*
Sen ska jag hem och städa golven samt bädda alla sängar. Sen plugga!