måndag 23 februari 2009

Kan vi inte få ha några hemligheter alls?!

Okej, Apoteket var först, nu verkar det vara Coop som står på tur. Enligt nya numret av tidningen "Butikstrender" så planerar Coop att börja sälja sexleksaker! Nej, jag skojar inte!

"-Vi håller på och titta vad vi kan göra inom detta område. Det finns en stor marknad och ett så stort intresse för dessa produkter att de bör kunna finnas hos oss också, förklarar Magnus Frisk, informationschef på Coop."

Jag tror inte riktigt på den idén faktiskt. Folk har svårt att ens köpa kondomer, jag tror att det är den varan som snattas mest hos oss, och hur ska det blir nu? "2 liter mjölk och en dildo tack!" Tror de verkligen att folk har blivit så openminded att det kommer hända?

För att inte prata om kraven vi i personalen har att vi ska kunna allt om alla varor vi säljer! En vanlig fråga man får är ju om någonting är bra? Om man kan rekommendera något speciellt.. Vad svarar man då? "just den har jag inte provat, men jag kan rekommendera den här!" eller "den här tycker jag du ska prova!" och sen "du kan väl berätta nästa gång om det blev bra!"

Varför måste vi behöva få sex upptryckt i ansiktet precis hela tiden? "så här vill svenska kvinnor ha sex!" "Så här är vi otrogna!" "Så här har småbarnsföräldrar sex!" "så här ofta har vi sex!". Men snälla!! För att riskera låta som en äkta vaniljsexare, så låt oss ha lite hemligheter i fred! Nu får man ju nästan ställa Söndagsbilagorna tillsammans med de andra tidningarna högst upp i tidningshyllan.. if you know what I mean?

Måste allt vara publikt? Vad hände med spänningen, med mystiken av sex? Jag menar absolut inte att man ska tabu-belägga det hela, nej, nej. Men det har gått överstyr!

Och var hade de tänkt att sexleksakerna ska placeras i hyllan? Hur gör man en sambandsexponering på detta? Sexleksaker och cigg kanske? De brukar väl höra ihop..?

Jag är i alla fall bra glad att jag inte jobbar på Coop...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trött jag blir på den översexualisering som råder. Mer och mer hela tiden..
Snart kommer det inte finnas någon spänning kvar alls i tillvaron.

Tänk förr när det räckte med en kvinnas vad för att en man skulle gå igång. Den sexuella dynamik som då fanns mellan människor försvinner sakta bort.. TV:n är ju en bov i dramat såklart som stjäl mycket av vår tid och dessutom överiga mediers sex-skriverier.

Det är nästan så man vill gå i celibat. Jag blir mindre och mindre intresserad ju mer man läser om sex.

Sara sa...

Det finns nog en anledninge till att den typen av produkter säljer allra bäst på postorder ;D