torsdag 26 februari 2009

Still open for business!

Den här bloggen får vara öppen ändå. :)

Idag var jag och fikade med L. Har inte träffat L på nästan 6 månader nu, så nu tyckte vi väl att det var dags att ta tag i det hela. Vi var där, jag och Alicia, i söndags och fikade och lekte. och så idag träffades vi utan barn.

Valde ett fik där man absolut inte kan sitta med barn, och där satt vi med varsin mintchokladskaffe-drink och snackade skit tills lunchserveringen både börjat och slutat! Så mysigt!

Sen tog vi oss en liten tripp runt i lite butiker. bla gick vi in på Lindex. Hittade så mycket kläder till Alicia, men jag köpte inget. Sen gick vi in på Duka Home. Har spanat på ett par muggar därifrån sen i julas, men inte gjort slag i saken. Nu när jag hade mina presentkort med mig, gjorde jag det!

Det blev 2 såna här muggar:

Här får det plats mycket vaniljte!

Den underbara kvinnan i kassan bjöd mig dessutom på 3 spänn! Hade presentkort på 100 kronor, så var det 20% på en vara i hela butiken. Då blev det 6 kronor kvar att betala.. och jag hade bara 3 kronor löst! Och L hade heller inga småpengar på sig. Så då tog hon de tre kronorna och bjöd mig på resten, så jag slapp dra kortet, om jag lovade att komma och handla av henne någon mer gång!

Absolut, sa jag, jag ska ju ha 2 muggar till! :)

Sen var det dags att dra sig hemåt och nu sitter jag här.. som vanligt. och imorgon har jag tagit en semesterdag! Gäller att passa på när "ungarna" har sportlov och vill jobba extra! ;)

Hoppas er torsdag varit bra där ute?

Tjing!



2 kommentarer:

NoOne sa...

Waooo Skitsnygg mugg ♥...
ME LIKE :)

Anonym sa...

Oh, vilka härliga! =D Undra om de finns kvar.. ;)