torsdag 5 februari 2009

Dagen idag och lite annat..

Idag är det kalas igen! Fast inte för min skull utan idag fyller min syrra år. Hurra! Hurra! Hurra! för henne :)

Förövrigt är jag ganska fascinerad över hur dagarna bara kommer och går. I helgen ska vi ha barnvakt hela helgen! För första gången på snart 2 år! Är det inte sjukt så säg. Sjukt av oss dvs att inte ha bett om hjälp tidigare och oftare. Vi har alltså haft barnvakt 2 ggr då vi gjort något helt för oss själva, inte för jobb och så, det har varit lite mer. Men 2 ggr på 2 år har vi tagit oss tid för oss själva! Galet. Inte konstigt kanske att det varit lite... stormigt?

I helgen ska i alla fall svärmor ha Alicia över natten dessutom! Jag är jättenervös. Första gången hon är borta så länge från mig! Min lilla skrutt.. Samtidigt tycker jag det ska bli himla skönt. Då sambon ska på lajv på dagen/kvällen så kommer jag kunna pilla navelludd bäst jag vill!

Sen kommer han hem och då har vi natten och en hel söndagsmorgon bara att kramas på utan att någon står bredvid och gråter/skriker/slåss. (hon är såå svartsjuk! "MIN mamma!")

Det ska bli så skönt. Jag ska blogga, dricka cola och blogga igen. När jag inte badar och målar tånaglarna vill säga!

Appropå det har jag inte druckit läsk på en hel vecka nu! Och godisstoppet går (ganska) bra det med :)

Nu. Måste jag kila. Tjing!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att ni får vara själva lite, det är viktigt. Det gör mycket att man får släppa alla krav en stund.