fredag 13 februari 2009

Spooky

Idag är det alltså fredagen den 13:e. Om ni hade förträngt det så ber jag om ursäkt.


Moahhahahaa! *skrattar i smyg* erhm.. just det ja.


Fredagen den 13:e. The big otursday. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Är du skrockfull?

Själv går jag inte gärna på A-brunnar och gör jag det så slår jag mig 3 gånger i ryggen och säger mitt personnumer och jag lägger absolut inga nycklar på bordet! Spiller jag salt kastar jag en liten nypa över båda axlarna (för jag minns inte riktigt vilken det ska vara!) Jag säger "peppar peppar ta i trä" om jag säger högt att något fungerar osv.

Jag vet inte om jag tror att något verkligen skulle hända om jag inte gjorde dessa saker, men det är dumt att chansa! :P

Nu är det dags för dagis.

Ha en bra fredag.. den 13:e!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag är inte skrockfull när det gäller sådant här. Däremot vågar jag knappt ens tänka något elakt om någon, för då tror jag att jag ska få tillbaka det. Synden straffar sig själv typ.

Alex sa...

ahh! jag som helt har missat det här inne i min lilla trötta bubbla! borde inte ha kikat in ;-) jag är bäl inte besatt, men kan jag undvika att gå under en stege så gör jag väl det.. du vet.. för att vara på den säkra sidan :-)

tycker om att läsa det du skriver! känner igen mig lite för min dotter vill inte heller sova själv.. o inte nog med det.. hon vill knappt sova alls :-( får jag två timmars sammanhängande sömn är jag lycklig... suck...

o så får jag inte glömma att tacka för den fina kommentaren i min blogg.. glad att du gillar idéen med journalingrutan.. kul att testa nåt lite annorlunda :-)

Alex sa...

juste.. glömde att fråga - hur fixade du "antal besökare" - statistiken här till höger? skulle också vilja ha nåt sånt.. tror jag..

Nybyhuset sa...

jag är inte skrockfull, men jag undvikar att gå på brunnslock för jag är livrädd att falla ned :)
trevlig helg!

Anonym sa...

Jag har aldrig haft några problem fre den 13e så för mig glider den bara förbi, men jag lägger inte nycklar på borden, och brukar "ta i trä". ;P bara en vana, men jag vill heller inte prova hur det skulle bli utan! haha