torsdag 12 februari 2009

Sinad ork..

Nu är det kväll igen och orken börjar sina. Och varje kväll önskar jag bara att Alicia någon gång bara ska komma på att det är ganska skönt att sova. Att slippa behöva ligga bredvid henne i över en timme för att hon ska komma till ro och somna. Det slutar ju alltid med att jag också somnar.

Ikväll vill jag inte somna med henne. ikväll vill jag kunna gå upp och sätta mig och verkligen läsa Amelia eller min nya Vi föräldrar och dricka min lilla 33 cl coca-cola jag har i kylen (som jag inte rört på snart 4 dagar! coca-cola addict som jag är, är jag imponerad över mig själv!) Men ikväll skulle jag behöva den.

Jag behöver lite vuxentid på vardagar med. Inte så sporadiskt som det blir nu. (typ på onsdagkvällar för då kommer jag hem så sent att sambon tagit nattningen själv)

Jag avundas alla föräldrar som kan sitta uppe med sina respektive, eller ja, varför inte bara med sina hobbys, på kvällarna när barnen somnat. Jag vet också att det tar tid och en redig kraftansträngning för att få det så.. och det enda jag har just nu är väl tiden kanske. Kraft är det sista jag har känns det som.

Jag vet bara inte var jag ska börja för att få till nattningarna. Jag kan ju inte ens sätta mig ner och verkligen läsa en bok om lösningar på problemet!

Inga kommentarer: