onsdag 2 april 2008

Digiscrap

Paper and elements: "LemonLime" från Lindsay Jane Design
När tösen var liten var jag ganska duktig på att scrappa (scrapbooking) på datorn = digiscrap.. Skulle gärna vilja scrappa "på riktigt" men vet inte riktigt hur jag ska komma igång? Stått många gånger och tittat på sådana där "startkit" på olika bokhandlar, men tar mig aldrig råd att köpa. Känns som om det kan bli dyrt.. Nä då känns det billigare med digiscrapping. Inga papper som måste köpas, och inga kort som måste framkallas. Dessutom kan man göra roliga detaljer.. observera t ex hennes body! Det tyckte jag var en rolig grej :)
Nu var det som sagt länge sen sist, men ska väl ta itu med det hela snart igen.. Funderar på att köpa ett sådant där svart fotoalbum man kan klistra in kort i och scrappa i det.
Ni som scrappar "på riktigt" vad/var gör ni av era alster?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va fin den va, och vilken söt tös!!!
Jag har mina layouter i en stor pärm med plastfickor, pärmen är i samma storlek som alla papper är!
Man kan hitta sådana pärmar för bara 50 lappen och massa billigt scrap material... fast såklart, de riktigt fina grejerna kostar ju :/ men man kan ju använda allt i hemmet. Rosetter, knappar och trådar från kläder, gamla barnkläder med motiv kan man klippa ur (om de ska slängas, kanske misfärgade kläder eller dyl)
Vitlöks nät, de som de ligger i.
målarfärger, garn, och man kan använda bubbelplast till att göra coola mönster och sånt! =)
Om du har panduro eller InEx i närheten, så har ju dom de billigaste grejerna!

Älvornas Rike sa...

Jag har album med plastfickor som jag placerar arken i.

Bitterdarling sa...

Jag såg att dom har massa med såna grejer på tradera.. :)