onsdag 9 april 2008

Just ja!

När jag hämtade posten idag låg där ett litet vadderat kuvert adresserat till tösen OCH mig?! hmm.. Och inte kände jag igen handstilen heller. Konstigt. Kommer in och öppnar och ut ramlar 4 små burkar från everyday minerals, ett par reflexer och ett grattis kort till Alicia tillsammans med en liten lapp där det stod:

"Hej!

Jag passade på att skicka med några tester på Everyday minerals makeup. Hoppas dom passar dig bättre! =) Skickar med några reflexer också, alltid kul! Pussar och kramar.."

Då var det Skosoet som skickat detta till oss. Och vad glad jag blev. Inte bara för sakerna utan för att hon lyssnat på mig när jag sagt att jag med skulle vilja få någonting med posten någongång. Kommenterade det för länge sen när jag läst i några bloggar att de fått saker skickade till sig från sina vänner.

Skosoet! DU är bara den bästa! <3 Tack!

Proverna bestod av concealer, 2 foundations och en rouge. Precis när min concealer och rouge tagit slut! Kunde det varit bättre tajmat? :D

Var ju hos BVC idag med på 1 års kontroll. Det gick jättebra! Alicia var superduktig. Läkaren utförde några test för att se vad hon klarade. Ta ett gem med pincettgrepp t ex. Ta två klossar och slå mot varandra. (det visste jag att Al kunde, däremot förvånade det mig att hon tog TVÅ klossar, när läkaren sa åt henne att ta två ur en hink med flera klossar i) Sen fick hon lägga tillbaka dem, gick galant. Men när hon bad om gemet drog Alicia åt sig det och sa "ne". Hehe.. Så fick vi mäta och väga. 10,4 kg och 79 cm lång. När hon föddes vägde hon 3,7 kg och var 52 cm lång. Inte konstigt hon börjar kännas lite tung ;)

Så avslutades besöket med vaccin. Det var inte poppis alls.. Men det gick bra ändå. Vår nya BVC-sköterska är bara såå bra! Frågade hur det gått med nattning och sovning, berättade som det var, att nattuppvak fortfarande var ett problem.

"men hur länge sover hon innan då?"
"ja hon somnar vid 19:30, så sover hon till 02"
"och så sover hon hela tiden där emellan?"
"ja"
"men det är ju jättebra!!"

och det är det ju! Hon fick oss verkligen att fokusera på hur bra det gått, istället för att hon fortfarande vaknar på nätterna, och med det i fokus så känns det lättare inför natten som kommer. Hon sa också det att vi kunde fortsätta ta in henne hos oss, eftersom hon ändå somnar om hos oss, och att vi kan ta dusten med henne att sova hela natten i sin säng när vi känner att vi orkar. Så det ska vi göra nu.. :)

Men nu ska jag dricka lite te och titta på Top Model :)

Au revoir!

2 kommentarer:

Bitterdarling sa...

Det var så lite :) Kunde inte låta bli att skicka, tösabiten fyllde ju ett år! :D

Bitterdarling sa...

och som sagt, du hade ju sagt att du ville ha paket.. :)

Perfekt att du behövde concealer och rouge! Timing is everything!

Shit vad stor hon har blivit.. det går sjukt fort!

Jag sa ju att det gick bra för er med sovandet!