torsdag 24 april 2008

Såå besviken!

Nyss hemkommen från stan och är såå besviken! Eller, ja, lite nöjd med, men mest besviken. Glada nyheterna först så köpte jag en ny behå idag. Superfin, men ändå vardaglig. Kändes skönt att få lite stöd för bysten äntligen, jag SPYR på amningsbehåar nu! Köpte den på Triumph, var först på lindex och tittade men insåg att jag just nu behöver riktig hjälp att hitta en som sitter ordentligt och bra. 399:- kostade den, men så hade de 50:- rabatt idag. Tack tack sa jag.

Sen skulle jag titta efter ett par nya jeans. Gick tillbaka till Lindex. Då kan jag inte ens ha storleken jag hade på jeans därifrån när jag var STÖRRE?! Hur går det ihop undrar jag då och tröstar mig tyst med att de måste ändrat modellerna på något sätt, för det gick verkligen inte. Och om man har gått NER borde man väl ändå kunna ha samma storlek? =/

Då blev jag ledsen i alla fall, så då kollade jag på smink istället. Typiskt mig :) Provade Isadoras Lip n' plump no 42 "bare nougat". Den var himla fin, men jag köpte den inte. *snål* Kom hem med Doves ansiktskräm med brun utan sol i, istället, kostade bara 49,50. Ska hoppa in i duschen sen och så smörja mig med den och så den jag har för kroppen. Kanske bara intalar mig själv att jag fick lite färg av den förra gången, men jag kände mig fin ändå, vilket alltid är något! :)

Nu ska jag.. ja, jag vet inte vad jag ska. Dricka vatten kanske? Duscha? Slösurfa? Nåt ska jag hitta på i alla fall :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, det låter ju konstigt med jeansen.. men däremot så känns det som om storlekarna blir allt mindre hela tiden :/ hyllade size zero som spökar kanske?

Nybyhuset sa...

dovekrämemn tror jag också fungerar. Kände mig iaf lite brunare efter att man smort in sig några gånger...

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Samma mystik över kläder här hemma. Fast att jag väger mindre än innan jag blev gravid första gången så sitter jeansen illa..om jag ens får på mig dom vill säga. Att höfterna blir bredare efter barnafödsel är väl ingen nyhet men jag tycker det är underligt iaf..

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jo..glömde svara på din fråga ang vattenstämpeln på kortet. Jätte lätt! Gå bara in på: http://www.pixelrig.com/pix/

Ladda upp bilden på själva sidan sen skriver du valfritext, "ljusstyrka" på texten o färg. Sedan "submit". Klart. Men då måste du kopiera bilden sedan o "ta tillbaka" den till din dator.

Somsagt..lätt som en plätt! =)

Bitterdarling sa...

Ja Dove funkar! Jag har den för ansiktet.. se till att få det jämnt bara.. syns mycket mer i ansiktet än på kroppen.. Den för kroppen är också bra :D Man blir brunare! Inte inbillning här inte.. :)

En bra bh kan lätt vara värt det.. :)

Angående jeansen så är det ju olika storlekar på typ alla modellerna!

Anonym sa...

Jag har också Dove brun utan sol och den är suverän...