onsdag 2 april 2008

Trött, tröttare, jag

Just nu är det som seg, seg kola i huvudet på mig. Tappar ord och tålamod. Jag är en lunchmänniska helt enkelt! Jag måste ha lunch i mig om dagarna annars blir det bara fel.

Dagen började med att jag ringde försäkringskassan. Bara det kan ju förstöra ens dag. Och det gjorde det. Big time! A ringde och frågade om jag ville hänga med ut på långpromenad när hon lämnat av hennes stora barn på dagis. Absolut. Vi gick en bra bit, så började regna halvvägs. Jättekul, jag som sett fram emot en låång promenad. Vi kom till ett ICA kvantum och handlade lite till baket till kalaset/kalasen som blir nästa vecka, sen gick vi hem till mig.

Kom lagom hit, så var det lunchdags för de små. De fick äta mat och vi åt ett par smörgåsar för att sen kila vidare. Det var där det blev fel för mig. Jag har lagt på mig rutiner som innefattar lunchätande, inte smörgås ätande.. så det är därför jag är helt väck nu. Tycker du att jag skriver snurrigt är det bara för därför :)

Ut igen, skulle på babyrytmik med barnen, men kom försent! så vi gick inte in.. Pinsamt. Men nästa gång måste vi verkligen gå! Så vi gick en promenad till på ca 45 min innan jag och tösabiten följde med A och F för att hämta sonen på dagis. Sen promenad från dagis och hem.

Hade jag haft stegräknare hade jag lätt kommit över 10 000 steg idag. Jag lovar! *trött i benen*

Nu har vi precis haft "skiftbyte" här hemma. Sambon tog ut dotra på sovpromenad, så jag får vara ensam och bara samla nya krafter ett tag. Fast det enda jag egentligen KÄNNER för att göra är att mosa i mig ett par kakor och kanske en pizza och sen skölja ner allt med en 2 liters cola. BARA MIN! :) Men istället tjyvade jag några majskrokar från tösen och smaskar på .. sicken mamma va?!

Igår var det förresten premiär för att fika ute! Och vad skönt det var! Vi var tre väninnor, jag, A och M, som satt på M's uteplats medan ungarna sov i sina vagnar. Så inte nog med att vi fick sitta ute, vi fick fika .. ensamma!! Underbart var det..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är ju så roligt och scrappa! =)
Kan tänka mig att det är ännu roligare om man har en liten och scrappa om!
Du får lägga allting i lådor eller nått så hon inte får tag på det? ;P
Har faktist inte provat digiscrapping, använder du något speciellt då? har du inget alster och visa upp =)?