lördag 19 april 2008

Skallebank :(

Fick såndär huvudvärk som bara anas, på eftermiddagen som eskalerade nu på kvällen. Känner mig så trött i ögonen. Och inga Eeze har jag hemme heller. Attans. Synd att de ska vara så dyra! Tog just 2 alvedon innan det var dags att natta Alicia.

Nattningen med henne är numer den mysigaste stunden på hela dagen. För hon vet vad som ska hända. Så strikta har vi varit i över 1 månads tid nu. Först är det gröt, sen borsta tänderna, ny blöja och pyjamas. Så läser vi 2 böcker och så sjunger jag. Numer kan hon lägga ihop en bok själv och sedan luta sig mot mitt bröst och halvsova mot mig medan jag sjunger. Det är DEN stunden som är den bästa..

Jag vet inte vad det är, men jag känner mig mer kärleksfull och tacksam än på mycket länge. Kanske är det våren, kanske är det att ordet "mamma" är mer och mer "mamma" än bara ett ljud. Eller så är det bara det att hon blivit "roligare" på bara en vecka. Hon är inget spädbarn längre. Nu är hon ett barn. Ett barn som man kan busa med och som busar tillbaka. Som man kan prata med och få en helt annan respons av mot förut..

Något är det i alla fall, och jag älskar det! :)

kram på er, nu ska jag mysa med sambon framför den "gamla" rullen "på smällen", med ett glas iskall cola..

*smita iväg*

1 kommentar:

Anonym sa...

Jobbigt när man ska ha huvudvärk och inte ha sina tabletter hemma :/ hoppas alveonen hjälper!

Mysigt det låter! det är kanske en blandning av det.
Längtar tills den dagen jag själv kommer skaffa barn =)
Ha en trevlig lördags kväll!