onsdag 23 april 2008

Full fart..

hela dan idag! Supernajs!

klockan 9 imorse träffade vi, jag och Alicia, vännerna A och sonen F. Vi gick en härlig morgonpromenad, på över 1 ½ timme. I rask takt! Smet in på Barnens hus och köpte presenter till syrrans minsta barn som fyller år idag. 5 år! helt otroligt vad tiden går! Sen gick vi vidare hem till en annan väninna och satte oss där och åt lunch. Pastasallad med räkor, och hinkvis med vatten, kändes det som. :)

Så gick vi ut och satte oss i det underbara vårvädret. Alicia och F lekte för fullt på gräsplanen utanför kompisens hus och vi 3 satt i varsin solstol och drack kaffe och cola light. Lovely!

Sen var det dags att gå hem igen. Och fy vad stel jag var! Klockan 15 var vi hemma. Bara att göra ordning oss snabbt och sen vidare till kalaset för tvillingarna! :)

Fullt ös hela kvällen, syrran hade gjort supergoda (viktväktar)pajer, som serverades med en jättestor sallad och en dressing gjord av fetaost och lätt-matlagningsyoghurt. Till detta drack jag Loka smultron vatten. Och så kom efterrätten: jordgubbar, honungsmelon och vindruvor, med (lätt)glass och vaniljvisp!

Sen huxflux var klockan 20:00!! Långt över Alicias vanliga sovtid, så det var bara att packa ihop oss och ta bussen hem. Alicia bubblade hela vägen hem "mamma!" "mamma?" "mamma!" men så snart vi kom hem, var det bara att få i gröt och sen nästan direkt lägga henne i sin säng, för hon var såå trött! Hon knallsomnade när hon lade huvudet på kudden. :)

Själv sitter jag här vid köksbordet och funderar på att gå och lägga mig jag med. Det var skönt att lägga sig tidigt igår, även om det var för skallebank igen, men jag var pigg imorse. Skulle vara najs med en repris på det imorgon, som förövrigt ska bli en lugn dag. Kändes att det blev lite mycket och lite stressig där ett tag idag.

Imorgon ska vi bara rå om varandra! <3

Inga kommentarer: