söndag 20 april 2008

Just nu..

är jag oerhört nöjd med dagen! Först och främst fick jag sovmorgon, inte illa :) Sen var det underbart väder precis hela dagen! Det firade vi med att gå ut på en lång promenad på ca 4 km enkel väg. Köpte blöjor och lite mat och så gick vi hem igen. Åt. Pratade med en kompis på msn, hon, hennes kille och deras lilla tös på 3½ månader skulle ut på promenad. Kände mig lite rastlös, så jag packade ner Alicia i vagnen igen och följde med. Supertrevligt var det! Och barnen sov hela tiden. Perfekt! :)

Bara den promenaden var 6,8 km och resulterade i 9500 steg! (rekommenderat per dag är 10 000!) På ett ungefär, stegräknaren satt på hennes kille, men ändå! och det var inte hela promenaden med på, för vi var ju tvugna att gå hem från stället vi skilldes på med.

Så idag känner jag mig väldigt nöjd med mig själv. motionsmässigt i alla fall. :) Tyvärr (?) var blöjorna vi köpte något stora så jag måste ta mig ut dit imorgon igen för att byta storlek.. Vad synd ! ;P

Nu ska jag bara halvdö i soffan. Det känns bra i benen nu kan jag lova!

*pustar ut*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men då somnar du ju iallafall gott ikväll? :D
Skööönt med vår alltså, man blir så glad, och motionen kommer ju igång med! 9500 steg är la jäkla mycket? har en stegräknare, men man måste ställa in och joxa med den så jag har inte orkat med den.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Visst är det skönt att röra på sig..få igång flåset lite =) Har funderat på stegräknare men inte kommit mig fr att inhandla någon. Fiffig grej iaf!

Ha en bra dag!

//Ulrika

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hej igen! Självklart får du länka till min blogg =)

Lilleman somnar mellan 20-21 o då är han dödstrött. Har försökt "härda ut" lite längre men till ingen nytta. Han sover inte värst mkt på dagarna heller. 1-3 timmar sammanlagt o inte efter 15. Har somsagt testat med div olika kvällsmål o hopp om att han sover längre på mätt mage..men inte då. Blir bara tidigare o tidigare för varje morgon ändå :/ Detta är förhoppningsvis bara ett nyck han har o att det går till sig snart annars kroknar jag i hop!

Anonym sa...

Inte illa :-)
Det är bara fortsätta knata varje dag!