fredag 25 april 2008

Sol inne, sol ute..

sol i sinne..

Kom ut och köpte lunch, satte oss vid en lekpark och åt, och så släppte vi ner vilden i sandlådan. Det var skoj, så skoj att hon INTE ville gå hem sen. Men med lite mild övertalning (erhm) så satt hon i vagnen och vi började gå hem. Och hon sov på 5 minuter!

Så när vi kom hem så låg nya Vi föräldrar i brevlådan och ropade "LÄS MIG! sätt dig på balkongen och läs mig!" och vem är jag att säga nej då? Sagt och gjort, satte mig på en köksstol på balkongen med ett glas Fun light Wild berrys med is, och njöt av solen och lite tid för mig själv!

Tyvärr glömde vi inköpslistan till middagen idag, så jag eller sambon måste kila iväg igen och handla lite. Fick ett recept från "Älvornas rike" på en gryta med touch av kina, med ananas och lövbiff och grejer. Lät himla gott. Får se om vi gör den, blev nämligen bjudna på grillkväll hos ett par kompisar ikväll, men jag känner lite att jag tror jag skippar den. Sambon får gärna gå, men jag känner att det kommer bli alldeles för sent för Alicia att följa med. Hade vi haft barnvakt hade det varit en annan femma. :)

Åh, när jag satt där ute blev jag så himla sugen på att fixa och dona där! På claes ohlsson hade de 3-pack med blomurnor i trä. De var himla mysiga. Kliar i fingrarna att smita ner och köpa dem, men jag har köpförbud just nu. :P

Det allra bästa med att inte haft något till balkong förrän nu är att nu kan vi verkligen planera (ja okej då.. läs jag) hur vi (jag igen) vill ha det. Funderar på det marina temat, då vi har ett blått bord med tillhörand blå stolar.. Meen vi får se. Nu ska jag fortsätta plocka lite här hemma. och kanske gå ut och sätta mig igen i solen en stund till :)

off I go!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

När du ändå är i pysslartagen på er balkong..kan du inte komma hit o pyssla till vår katastrofala trädgård oxå då ;-) Kan ingeting om blomster o sånt men tycker det är kul då det är fint!

Trevlig helg!