måndag 28 april 2008

Enkäten

Jag vet att jag gjorde en enkät där jag frågade om vad Ni ville se mer av i min blogg. Majoriteten svarade att ni tyckte jag var snål på bilder :) Men tyvärr.. även om jag hade det i tankarna då när jag gjorde enkäten att ev börja lägga upp bilder på denna blogg, så har jag nu ångrat mig.

Jag vill inte visa upp varken mig, sambo eller barn för hela världen. Jag har blivit för vaksam mot vilka människor som får ta del av mitt liv och inte. Egentligen är väl det bästa en helt anonym blogg, vilket detta var meningen att det skulle bli från början, men jag har så svårt att vara helt anonym. Sitta och skriva i gåtor är inte min grej.

För att verkligen få koll på vilka som läser är väl ända sättet att lösenordsskydda, men vad vet jag? Personer som jag "pratat" med över bloggar och communityn här på internet kan visa sig vara någon de inte alls gett sken av att vara. Så jag fortsätter i stilen jag har nu, och hoppas att ni ändå kommer fortsätta läsa. Några bilder kan jag ju ändå ta och slänga upp, även om det kanske inte är på familjen :) Deal?

--

Idag blev det i alla fall sovmorgon för min del. Så underbart skönt! Jag var på riktigt bra humör imorse när jag vaknade. Först detta med F, som jag skrev om igår, och sen precis innan jag skulle lägga mig, hamnade jag i en diskussion om djävulens vara eller icke vara. Mycket intressant! Kanske lägger upp mina åsikter om detta vid senare tillfälle. Kanske.

Fast det som verkligen, verkligen gjorde att jag vaknade på bra humör idag var att jag skrattade det sista jag gjorde igår innan jag somnade. Jag älskar min sambo, även om han driver mig till vansinne många gånger, så finns det ingen som heller kan få mig att skratta som han. <3 Han är en riktig knasboll..


Idag är det kalas.. igen. och sen försvinner jag nog bort ett par dagar. Ska åka och hälsa på svärfar och hjälpa sambons bror att flytta.. Får se om det blir tid över att uppdatera lite. Nu ska jag nog börja förbereda lunch här hemma..

Ha en riktigt bra dag alla där ute! :)

7 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Förstår ditt tänk då det gäller bilder o att vara "anonym". Jag har lagt ut bilder på mig själv, mina barn o andra nära o kära. Var egentligen inte tanken..skulle oxå vara anonym..men det "bara blev" så o ja, nu är jag allt annat än anonym kan man väl säga..Men men..jag tycker iaf att det är ett klok tänk att vara lite försiktig med vad man lämnar ut o inte. Vet aldrig vad det finns för tok där ute..

Hur som haver..jag gillar din blogg skarp även fast jag inte har en susning om vem du är =D

Ha en bra dag!

Anonym sa...

jag lägger ju oxå upp väldigt mkt bilder, dock inte på min sambo. Och om man inte kommer få möjligheten att lösenordsskydda enskilda inlägg hos blogg.se så kommer jag att byta till wordpress. Så att jag kan fortsätta vara personlig och lägga upp kort, men välja vilka som får se dom.

Anonym sa...

Jag gillar din blogg precis som den är, har ju läst ganska länge nu.
Varför skulle man inte få vara anonym, skulle bloggen bli så mycket bättre eller skulle det blir så mycket roligare att skriva för att det fanns ett par bilder på er med? ;P Visst det är alltid roligt och se bilder, jag försöker lägga upp lite på min blogg, mest för att jag går efter vad jag själv gillar att läsa och så, men det kan ju vara på typ..... ditt vaniljté/latte ;P eller kanske en fin grej du gillar. saker, inget som kanske avslöjar något om er.
Men såklart ska du skriva så som du finner det bekvämt, your blog, your rules, vi får helt enkelt gilla läget ;P!
Hoppas det blir skoj på kalaset! =)

Bitterdarling sa...

Tycker den är bra som den är.. men du kan gärna ta bilder på annat än er själva liksom, alltid lite kul.. :)

Bitterdarling sa...

Ja helt sjukt äckligt :/

Nybyhuset sa...

det är inget negativt med en anonymare blogg. Det är det man skriver som har betydelse tycker jag :)

Anonym sa...

Vad är det förnått du har på ryggen då? =)
Du har nog rätt angående det där med att dom töjs ut och kan bli fula efter graviditeter, sökte på bilder igår och det har nog.. fått mig till att inte vilja ha den på magen.. :/
Tråkigt ;P men hellre barn än en tatuering på magen isåfall.