torsdag 3 april 2008

När jag sitter och läser runt i olika bloggar, slås jag av att vissa är så bra skrivna. Dvs lite djupa tankar skrivna mellan de vardagliga tingen.

Jag avundas de som har tid att skriva andra inlägg än bara "dagboksinlägg". Själv har jag inte tid eller ork att sätta mig ner och verkligen skriva. "hur kommer det sig, hon som kan skriva så många inlägg per dag?" kanske ni tänker nu, men visst, datorn är på i stort sett hela dagen *datanörd-light* men jag har inte tiden att SITTA där framför. På dagarna har jag alltid någon som pockar på min uppmärksamhet, så det blir någon mening där och någon mening här. och på kvällarna orkar jag inte.

En stor del i det hela kan ju vara det att inget händer i mitt liv just nu, förutom mitt liv som mammaledig. Och man gör inte så mycket som mammaledig. Eller jo, jag träffar ju andra mammor och barn och dotra hittar alltid på något bus varje dag.. Men det är i stort sett samma sak varje dag. Och ska jag skriva om detta blir det helt enkelt dagboksinlägg. Inget fel med sådana inlägg i och för sig.. men jag skulle vilja skriva om MER!

Jag ska nog börja ha med mig anteckningsblock när jag är ute. För ibland kan det poppa upp idéer när jag är ute på stan och iaktar folk, men de tankarna är borta lika fort som de kom in..
Föräldralediga mammor i ett nötskal säkert.. men otroligt irriterande.

Nu är det nog lite mat som saknas. Känner mig missnöjd och nere och off i allmänhet bara..

Off I go!

toodeloo..

2 kommentarer:

Bitterdarling sa...

Sjukt bra! :D

Jag tänkte på det där du sa med bra bloggstoff.. jag glömmer också på en gång! Jag tänker att jag ska skriva massa sen när jag kommer hem har jag helt glömt..

Anonym sa...

Tycker att du skriver väldigt bra, det va därför jag fastnade för din blogg, Positiv och ärlig.
Jag tex. skapade min blogg för att ladda upp mina scrapgrejer mest, men jag har inte tid att göra massa scrap... så det blev inte så iallafall. bara massa inlägg om inget typ..
Men det där med att skriva ner grejerna var ju smart, jag är också sån att man glömmer bort de bra man vill skriva om :S