söndag 15 juni 2008

1-års kalas för lilla C.. och mer jordgubbstårta!

Lilla C blir 1 år på tisdag och det firades idag med sång, presenter och tårta. (igen.. fast jordgubbstårta bara KAN man inte äta för mycket av.. bild på den kommer upp senare när jag sitter vid min dator, lånar sambons nu)

Tyvärr hade jag och en tjej till köpt exakt samma present, så det var bara att ge kvitto direkt till L. L hade förövrigt varit superduktig och bakat flera sorters mjuka och hårda kakor. Mycket mumsigt! (tyckte Al med som rätt var det var hade varit och nallat på kakfatet och kom ut i vardagsrummet där vi satt, skitglad och med en kaka i högsta hugg!) D i sin tur hade gjort tårtan. Hallonmousse och vaniljkräm. Oslagbar kombo! Och snygg var den med! Blev lite förvånad faktiskt att en karl gjort den, men som sagt. Bild kommer senare.

När alla andra gäster gått var jag och Al kvar ett tag. Sambon har jobbat natten lördag till söndag, och i och med att vi var på dop igår så hade han inte sovit sen 8:30 lördagsmorgon, så han var hemma. Han hann knappt lägga ner huvudet på kudden innan han snarkade, imorse. Stackarn. Nåja. Vi var i alla fall kvar och blev så bjudna på middag med. Vilket kalas! :)

Barnen lekte jättebra och tack snälla D för att du tog hand om dem ett tag så vi tjejer kunde sitta och snacka helt ostört i köket och bara vara.. kvinnor för en gångs skull, och äta jordgubbar. :)

Nu är jag helt slut efter den här kalashelgen. Men inte går jag och lägger mig inte. Varför? Har ingen aning. Men hela kroppen skriker efter sömn.

Jag längtar efter sovmorgon!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Visst är det fantastiskt att man uppskattar och värderar vuxentid numera! Det är inte ofta de stunderna kommer, men när de väl inträffar så lever man på det länge.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag åt oxå jordgubbstårta i dag o utöver det även ett kg färska jordgubbar..SÅÅÅÅ GOOOTT! =D