lördag 14 juni 2008

Jahopp

Det var den ensamma kvällen. Alicia skulle INTE sova. Skrek hysteriskt från sin säng, så jag gick in och tog upp henne. "Dä!" sa hon och pekade ut från sitt rum. "visa mig då.." sa jag och vi gick ut på upptäcksfärd. Den gick först till köket. "Dä!" pekade på skåpen ovanför kylskåpet. Öppnade. "DÄ!" sa hon när hon såg vällingen. "vill du ha välling?!" suckade jag. Det har ju aldrig varit aktuellt förut. Varför just nu liksom? Sen gick vägen in i vårat sovrum. "DÄ!" sa hon när hon såg nappflaskan som stod där ifrån inatt. jaja. Bara att diska upp en flaska och blanda lite välling då.

Tog några slurkar och läste en bok. Sen pekade hon mot sängen igen. Lade ner henne och hon lade sig tillrätta. Tog 10 minuter sen gallskrek hon igen! "MAMMA! PAPPA! MAPA!!" Upp igen, men nu fick hon faktiskt komma upp ordentligt. Antar att hon inte är så trött just nu, då hon sov nästan 2 timmar på em efter dopet.

Och jag är såå sugen på något gott att tugga på. Men inget har vi hemma. Kalasade lite på en 33 cl coca cola, men 1½ liter hade ju inte suttit fel om man säger så! Tillsammans med en fet *piiip* chokladkaka. Och en unge som sover. DET hade varit en lördagkväll att minnas.

Och så förlorade Sverige i fotbollen. This sucks!

Inga kommentarer: