söndag 1 juni 2008

Ett underbart misstag!

Igår åkte vi alltså ut till mina föräldrar för att grilla lite och ha en allmänt mysig lördag. Tyvärr kunde inte sambon stanna så länge utan var tvungen att åka och jobba redan 15:30. Trist. Syrran och hennes familj kom också, så det blev fullt liv. Al njöt i fulla drag av uppmärksamheten kusinerna bjöd på. De slogs faktiskt om vem som skulle roa henne! :D

När kvällen närmar sig börjar jag packa ihop mig och Al för att åka hem. Precis när vi börjar gå till bussen ropar pappa efter mig "har du med dig plånboken?!" (Jag glömde den där sist jag var där) "nej, jag behövde inte ta med mig nån.. Al har slarvat bort mitt kort, och mina... nycklar.." Jahopp. Var bara att vända och gå tillbaka. Sambon jobbar inte i stan. Shit.

Syrran är supergullig och skjutsar först hem sin familj, och åker sen till affären åt mig och köper blöjor och gröt. Självklart hade jag inte lagt i så många blöjor i skötväskan, för vi skulle ju bara vara borta en stund. En blöja hade jag kvar. Hade ju räckt över natten... men sen då?

När hon kommer tillbaka har hon även köpt en body åt Al att sova i. Blir glad, men känner mig lite besvärad. Det var ju säkert inte så här mina föräldrar ville tillbringa natten. På en madrass på golvet i gästrummet! Försökte dock flera gånger säga att jag och Al kunde sova där, men icke. Och har min mor bestämt sig så har hon. Vilket jag sen på natten tackade henne för, för jäklar vilken skön säng de hade! :D

Var lite orolig över hur Al skulle klara att somna i deras säng dock, men det gick superbra! Hon knallsomnade. Och jag med efter henne.

Imorse skjutsade pappa mig till västerås, för att hämta upp nycklarna. Sambon ska vara borta ännu en dag/natt och jag måste ju komma hem! Det var väldigt trevligt faktiskt att för en gångs skull ha tiden att prata med honom. och som vi pratade. :)

Men när vi kom tillbaka blev det inte av att vi åkte hem ändå, utan vi stannade till kvällen idag med. Al säger nu "ooaa" till morfar! Han var favoriten idag, hon skulle bara vara hos honom, och gick han grät hon ljudligt!

På em gick jag ut en promenad med henne i vagnen för att hon skulle sova. Gick förbi "mitt" gamla stall och de var i full färd med hopptävlingar. Al hade somnat så jag var bara tvungen att gå in i ridhuset och titta lite. NOSTALGI!! :D Jag bara måste ha en häst när jag blir stor ;P

När vi kom hem var det bara att slänga min skitiga unge i badet. Tänk vad härligt smutsig man kan bli när man leker ute på "landet" och i gröngräset. :D Sen blev det gröt och så hann jag inte ens sjunga godnatt visa förrän hon pekade och skulle ner i sin säng. Knallsomnade. Tror faktiskt ärligt inte ens hon hann få ner huvudet på kudden.

Själv njuter jag av att få lite tid för mig själv. Ska med slänga mig i badet snart (inte bara små människor som blir smutsiga) och sen gå och lägga mig. Märkte igår kväll hur skönt det faktiskt är att somna tidigt :) och inatt har jag ju hela sängen för mig själv! Kan bre ut mig bäst jag vill! Lovely!

Helgen har i alla fall varit helt underbar. Så himla roligt att få tillbringa lite tid med mina föräldrar.. och få insupa frisk luft och få känna gräset mellan tårna och inte bara se asfalt och grå betong.
:)

Badet nu. Hoppas ni har haft en riktigt bra helg!

Tjolahopp!

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag ska oxå sova helt själv i natt..visserligen på jobbet då men ändå =)
Härlig helg du verkat haft med dina föräldrar..Har ni haft lika soligt o varmt som oss? Här har det varit värmerekord idag. Ska inte klaga men det är fasen inte kul att sitta inne en dag som denna =/

Anonym sa...

Låter som en riktigt skön helg det! mysigt att vara ute på landet för omväxlingens skull! =)