måndag 23 juni 2008

En eloge


Idag vill jag ge en eloge till alla ensamstående mammor och pappor därute! Ni är så otroligt starka och duktiga som klarar av att vara ensamma med era små barn dag ut och dag in. Det slog mig idag när jag åkte bussen hem och höll på att somna mot handtaget på barnvagnen! (nej, vi kom varken till jobbet eller min mamma och pappa, utan vi åkte ut på ett shoppingäventyr istället) Jag var alltså ensam med Alicia från 05:00 - 14:00 då jag stupade i säng! Sambon fick gå upp och ta dotra ett tag så jag fick samla kraft för att orka eftermiddagen och kvällen.

Den här rosen ger jag alltså till alla er som har det så här varje dag. (ja, ni som har dagsarbetande partners får också ta del av den ;P )

Starkt jobbat tjejer och killar!

4 kommentarer:

Malin sa...

Det är skitjobbigt vissa dagar. Är ju ofta ensam med Alfons hela dagarna, men man vänjer sig. Nu för tiden går dagarna oftast riktigt fort, men ibland är bästa stunden på dagen när Alfons sover. Kram

Anonym sa...

Hej!

Fin blogg du har! Och jag instämmer i elogen till ensamstående föräldrar!

Tokaungen/Mandorff

Susanne sa...

Håller med dig - ensamstående gör en stor insats varje dag!
Roligt att du gillar min blogg och självklart får du länka till mig :)

Anonym sa...

Tack, tar åt mig *ler* De var gulligt sagt. Men jag tror att människan är så pass anpassnings bar att alla klarar av att vara ensamma om de är det ända de har att välja mellan. Ha en skön kväll Kram Edgren