söndag 29 juni 2008

Djurparken igår, svärmor idag :P

och det var så supertrevligt!! :) Och Al åkte karusell för första gången i sitt liv! *stolt mor* Först såg hon väldigt skeptisk ut när den började snurra (en sån där vanlig barnkarusell, med bilar och krokodiler och svanar som snurrar runt, runt) men efter ett tag såg hon mäkta stolt ut. Och jag log nog för alla i hela parken! Min skrutta!

Men det var inte populärt att gå vidare till nästa karusell, hade hon fått bestämma helt, hade hon nog suttit där än idag! Så roligt var det! Men när hon upptäckte att det fanns fler roliga karuseller (ett tåg och hästar som åker upp och sen ner igen) så var vi förlåtna som tog bort henne från hennes älskade svan. :)

Såklart blev det även lite spel på chokladhjulet. Och jag missade vinst med 2 nr! surt!!

Vädret var.. om bytligt. För kallt för att bara ha t-shirt, för varmt för att ha tröja över. Knasigt. Men det var skönt ändå.

Gick efter ett tag vidare till djurparken. Al somnade relativt fort och fick sova i vagnen när vi andra åt lunch (ja, hon hade såklart ätit redan) och det säger jag bara. Nästa gång blir det matsäck med! Att det skulle vara dyrt att äta där hade vi räknat med, men vi hade också räknat med att maten skulle vara något större än barnportion och ordentligt varm. Tråkigt. Senare skulle sambon köpa kaffe (ja, jag vet inte var vi hade haft huvudena på morgonen) 18 spänn för automatkaffe! och 28 spänn för en mjukglass vi tog 10 spänn för på jobbet förut! Galet!!

Jaja, vi såg tigrar och lejon, och fåglar ("pippi! PIPPIII!!" slut citat ;P ) och grisar, krokodiler och apor. Bara för att nämna några djur.

Och våra barn var såna änglar! Inte ett gnäll, inte något gråt alls. Och jag och sambon gick faktiskt efter ett tag och sträckte på oss ordentligt och var stolta och glada att Al var så snäll som hon var, när vi hörde andra barn, som.. inte var fullt så nöjda. Men jag sa också till sambon att varför går man till en djurpark med barn, om man inte går där på barnens villkor? Vi hade ett underbart tempo. Hann se allt och lite till. Barnen var nöjda och vi vuxna var nöjda.

Tills.. det började regna. Och som det regnade sen då! OMG! Det fullkomligen öste ner. Blött, blött, blött. Men vi var väl förberedda så vi gick i sakta mak ändå. Regnkläder och paraply bara så klarar man det mesta! :)

Fast tillslut blev det lite för mycket regn och med det inga djur, så då tog vi oss hem till oss och värmde oss med lite kaffe. R, M och K stannade också kvar för att äta lite tacos och så blev det lite chit-chat efter det. 21:30 styrde de kosan tillbaka till sthlm. Jag och sambon styrde kosan till sängen direkt nästan. Helt slut, men på ett harmoniskt vis.

Perfekt dag helt enkelt!



K tog Al i hand och drog med henne till karusellen




Ohh.. kan man vara mäktigare?



"Pippi.. PIPPIII" slut citat



och så en krokodrillio.. :P

Idag var svärmor över och Al's gammelfarmor. Också jättetrevligt. och så hade de mat och fikabröd med sig. Ännu trevligare ;P

Nu ska jag uppdatera mig i lite bloggar. :)

Tadaaa! :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en fin dag!
Vilka fina bilder med! speciellt den första, den var ju bara för söt! :D