onsdag 18 juni 2008

Jag skulle skrivit allt när jag kom hem, nu har jag ingen ork längre. :) I det stora hela var det i alla fall så här:

1. Rökare. Jag irriterar mig på rökare som tror att alla andra i hela världen också vill andas in deras giftrök. Som tjejen som gick framför mig idag. På en relativt bred trottoar gick hon precis i mitten, så jag kom inte förbi när jag såg att hon tände en cigg. Hon kan inte ha missat mig för jag var henne precis i hälarna. Nåväl. Hon tänder ciggen, och så håller hon den precis i ansiktshöjd med Alicia. Hon rökte den inte ens! Bara höll den så där nonchigt i handen och röken pyrde på oss där bak.

Jag blev skitarg! Faktiskt. Ska man röka får man faktiskt acceptera att alla andra inte vill "samröka" och hålla ordning på sina cigg! Jag tycker rökförbudet på pubarna är bra. Varför ska jag och alla andra som valt att INTE dra i oss det här giftet utsättas för det i onödan?

Sen mötte vi en annan tjej som också rökte, men hon hade i alla fall vett nog att höja upp cigaretten när hon gick förbi barnvagnen. Det tackar jag supermycket för! :)

2. Hundägare Två dagar i rad har jag sett hundar pinka och skita (!) på stadens torg och gågata! WTF!! Är man så urbota dum att man rastar hunden på stan? Vad fan har hunden ens på stan att göra?! Nu menar jag mitt i centrum, att man håller sig på gator och vägar som går runt centrumkärnan spelar mig ingen roll. Men hey. Kliva i hundskit mitt i centrum är inte vad jag ville få ut av dagen när jag klev upp den morgonen. (nu gjorde jag iof inte det, men kunde likväl ha gjort det) Observera då att jag själv varit hundägare i flera år tidigare.

3. Bugaboo.. Nu reagerar nog vissa av er därute ;) Men vad är det för speciellt med Bugaboon som gör att jag blir så tokigt irriterad? Oftast, (observera oftast och att jag pratar om den här stan jag bor i) så är det nämligen tjejer som var poppis i skolan och som nu går omkringdragandes med en bugga, samtidigt som de försöker överglänsa varandra med vem som har störst solglasögon. Och vem som har den hippaste och snyggaste skötväskan.. och vem som har klätt sitt lilla knyte i mest märkeskläder för dagen. *suck* Men visst. Detta är nog ett fall för den sk svenska avundsjukan. Jag erkänner. Jag vill också ha 9 000 att lägga på en vagn. Jag vill också kunna känna att "hey, jag lägger 300 spänn på ett plagg som det kommer spys och skitas på. Och som jag bara kommer hinna visa för mina vänner 1 gång innan det är urväxt" JAG VILL DET! Men jag kan inte.. så därför stör jag mig istället på dessa mammor. Det borde ha varit jag!! ;P

Så. Det var allt jag hann irritera mig på idag.

Ikväll följde jag med en väninna som skulle hämta sin brudklänning. Tänk. Hon ska stå brud om cirka 2 veckor. Och jag kan säga så här mycket: H, du kan skatta dig lycklig som kommer få en så vacker brud. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud jag håller så med dig om Bugaboon. Jag förstår inte att folk går med på att köpa den vagnen! Den är som en kista på hjul! Hemskt ful alltså! Glad midsommar!

Anonym sa...

Typiskt för svenska avundsjukan, meen jag kan tycka att varför köpa saker för så sjukt mycket pengar som man använder så kort tid? Ok att lägga pengar på sånt man kommer ha i typ 100 år.. men liksom.. vagnar? kläder? Nej tack.

Sarah sa...

Haha, det där med buggan va ju klockrent!
I min stad är det oftast samma grej. Bara dom hippa mammorna som jag även kallar POP(Polarn&Pyret) -mammor som kör buggor. Som gärna klär dom stackars barnen i randigt från top till tå. Gärna så mycket att man förvirrar barnen med en färgglad ZEbra. Och pricken över I:et är att POP_påsarna ligger kvar i varukorgen. Så att ALLA kan se utifall att ngn mot all förmodan skulle missat att dom handlar på PoP.

Anonym sa...

Hihi, själv älskar jag min Bugga! :D Den är underbar och uppfyller alla krav jag har för en vagn, så den är värd varenda öre! :) Men det blir lite tävling... Det är alla rika morsor som har Buggor... Och jag då! Haha...