onsdag 25 juni 2008

Lunch och tandläkare

Inte så mycket att rapportera idag än.. förutom att tösen sov till 06:10 idag. Det är illa när man vaknar och anser kl 6 som sovmorgon! Så gjorde jag faktiskt lax till lunch! Första gången jag lagar lax och jättegott blev det! (eller ja, andra gången, men vi räknar inte den första ;)

Den gången gjorde jag en laxwok, som såg så himla god ut på receptkortet. Själv vägrade jag äta det när det väl var färdigt. Men sambon, han åt! och sa "jag tyckte det var jättegott!" (observera att detta skedde innan vi flyttat ihop, utan "bara" var flickvän/pojkvän) så han åt. Senare pratar jag med svärmor i telefon. Följande sägs:

Svärmor: "jag hörde att laxen inte smakade så bra?"
Jag "jasså? jag hörde att den var jättegod?"

Det blev lite svårt för honom att förklara sig ;P


Den här gången sket jag i att woka den, utan lade bara laxfiléer i en smord ugnsfast form, kryddade med fiskkrydda (rätt mycket) och körde in i ugnen i typ en kvart. Till det serverades färskpotatis och en sås av creme fraiche och dill. Mycket dill. Och ärtor. Den här gången VAR det gott! Rekommenderas. T om lilltösen åt med god aptit. :)

Så vad mer.. *funderar* har varit till tandläkaren med Al. Hon skulle inte visa sina tänder för henne. Nope! Nej! Glöm det! Tillslut hann dock tandläkaren se tillräckligt för att säga att det såg bra ut, så fick hon en tandborste och så fick vi gå hem.

Tog vägen genom smedjorna hem.. våra smedjor. Där vi möttes för första gången. Sambon blir alltid extra kramig när vi går där. Och det är en speciell känsla att gå tillsammans på grusgången och se bänken där jag satt och han stod bredvid och pratade med varandra för första gången. Vår bänk!

En sak som är så underbart skön med att Al börjat sova på nätterna är att jag nu faktiskt orkar vara flickvän också. Jag älskar honom så mycket! <3

2 kommentarer:

♥ Elin ♥ sa...

Tack för titten!

Kul att du tyckte min banner var fin!

Det är den första och enda jag gjort :) höll på länge i photoshop innan jag kom på vilka mått som passade...

Kram Elin

Anonym sa...

Åh det är alltid så kul att höra om såna där mysiga minnen så som när man träffas första gången =)

Blir ju nyfiken nu på hur ni träffades =) du får gärna berätta om du vill =)

Kram Mina