fredag 27 juni 2008

shoppat lite..

Imorse tröttnade både jag och Alica på att bara gå på varandra här hemma, så jag packade ner henne i vagnen och gick till stan. Hade lite pengar kvar på mitt presentkort på Kicks som jag fick av Sambon på mors dag, och alla som känner mig, vet att pengar verkligen bränner i min plånbok. :)

På vägen svängde vi in oss J på hennes jobb och bubblade lite. Hon hade fortfarande inte fått hämta sin brudklänning, eftersom de inte sytt den rätt, så hon skulle gå dit idag igen, med den blivande mannen! Det går ju verkligen inte för sig, han ska ju inte se henne förrän dagen D! Men då hade hon ingen annan som kunde gå med henne, så då erbjöd jag mig att göra det.

Smet in snabbt på Kicks innan, kom ut med tre par silverörhängen, vanliga runda, en eyeliner från Isadora och en kajalvässare. 3 kronor utöver det jag hade kvar på presentkortet fick jag betala. Kunde jag väl gå med på. Hem snabbt, åt lite lunch med Al och så ner på stan igen för att möta upp J.

Åh, vad vacker hon blir! :) <3

Smet in snabbt på KappAhl efter att ha läst att skosoet hittade ett par så söta skor där för bara 49,50. Tyvärr fanns de inte här i stan, men då gick jag in på Din Sko istället. REA. Varför är det alltid Rea när man inte har pengar? Och där var de.. skorna jag har ångrat mig så grovt att jag inte köpte innan sommaren. Då var jag för snål och ville inte lägga 399:- på ett par skor. Men de var de skönaste jag provat på länge. Nu var de nedsatta till 199:-. Ett klipp, javisst, men vad gör man om man inte har några kronor? Man går hem. Och berättar för sambon att skorna man ville köpa förut nu var nedsatta till halva priset. Och vad gör han då? Jo, han säger åt en att köpa skorna ändå. Jag kan ju inte gärna gå i gympadojjor hela sommaren. Om inte annat så för omgivningens skull ;P

Så jag traskade tillbaka och köpte dem. Skulle lägga ut en bild på dem, men de fanns inte kvar på hemsidan, och eftersom de är svarta kan jag inte ta en snygg bild heller. Fina är de ialla fall.. och sköna! :-)

Appropå sköna skor, så ska jag faktiskt köpa mig ett par såna där, i mina ögon, ruskigt fula foppatofflor, när jag börjar jobba. Skönare skor går nog inte att få tag på!



(ja, jag köper nog inte gröna, utan svarta ligger nog närmast. Vad är det med mig och svart?!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen! regnsetet med äpplena på kommer från antingen från småfolk. de är jättefina, det är bara det att man vet inte om de har kvar dessa...men säkerligen har de nya fina modeller för hösten...

Det här med dagis är nog värst för föräldrarna, tänk att vi har varit med de i 16-18 månader dygnet runt och helt plötsligt ska någon annan ta över...uch uch...kontrollbehov i 180....men men vi vänjer oss...eller hur?
Vad gott med ett glas vin. Det ska vi också ta snart när svärmor har anlänt...Trevlig helg!