måndag 30 juni 2008

Dagen..

forstatte i den perfekta andan! Badade med Al, för att sen få duscha ifred, hann göra ordning både hår och sminka mig utan för mycket kläng runt benen, så jag kände mig riktigt fin när det bar av till stan för att träffa L och C för en lunch/fika.

Gick upp till det vanliga cafét och personalen blev lika glada som alltid och pratade så glatt med barnen. Kul. Blev en maffig nachotallrik, trots taskig ekonomi, men jag kunde inte låta bli :)

Al åt litegrann på min mat, för att sen gå till lekhörnan och leka. Nästa gång hon kom till bordet var hon alldeles blå om underläppen! Blev jätteorolig, tog upp henne i knät, med vilda protester som följd och jag tror att alla där blev förbannade på mig, men om mitt barn har blå läppar skiter jag fullständigt i det!

Hon andades som vanligt, believe me, det var inget fel på hennes lungkapacitet om man säger så. Så jag släppte konfunderad ner henne igen. Nästa gång hon kom tillbaka var det ännu mer! Upp igen! Men kunde inte märka något konstigt med henne.. förrän L säger: men kolla hennes finger! Då var hon blå om fingret, som krita eller tusch. Men jag kunde inte se något sådant där. Tittade så på en blå leksaksgubbe hon lekt med. En blå stämpel! Så var det mysteriet avklarat.. men shit var rädd jag blev där innan jag visste vad det var som gjorde henne blå som ett blåbär!

Tog en sväng på stan, Alicia "tappade" (som man tappar saker när man är 1 år) en av sina skor.. *Snyft* ska ner på stan imorgon och får titta en extra gång om någon kanske lagt upp den någonstans.. Själv var jag tillbaka med mina skor till Din Sko för att de skulle få limma dem. Skitdåligt. Köpte dem alltså i fredags och igår såg jag att sulan släppt! Det är ANDRA gången jag går tillbaka med ett par skor för samma fel! Trist. :(

Avslutade dagen med att L och C följde med hem till oss, och så kom även D, hennes man hit. Åh, vad jag skrattade! Var lite orolig först hur kvällen skulle arta sig, för jag fick sån enorm huvudvärk, men den släppte efter 2 alvedon och en stor kopp starkt kaffe. Jag som inte ens är en riktig kaffedrickare, börjar bli coffejunkie! Bara för att L lärde mig dricka islatte! ;P

Imorgon, eller på onsdag, får sambon svar om jobbet! Jag har fjärilar i magen, så nervös är jag över detta. Så vad borde då inte han vara? Får han det ska jag (och Al) nog dra ut honom och fira ordentligt! :D Hoppas!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gör du med dina skor egentligen? ;) Att sulan lossnar har aldrig hänt mig, inte på nåt par, skumt det där.. tråkigt att det ska behöva bli så med...

Du verkar ha det fint nu :)

Själv jobbar jag... med blåtira...haha