fredag 13 juni 2008

"Egentligen"

Egentligen borde jag tvätta håret och duscha och göra pedikyr till kalaset i eftermiddag, medan Al och sambon sover, men jag hamnade här istället.
Egentligen borde jag röja upp alla leksaker som av någon anledning hamnat över hela lägenheten.
Egentligen.
Det är så mycket man borde göra "egentligen" och ändå hamnar jag alltid framför datorn när jag får lite tid för mig själv. Det är så skönt att bara få andas lite och det enda ljud som hörs är knappandet från tangenterna.. ja, och diskmaskinen också då för den delen, för den har jag faktiskt kört igång. och är det inte så att man faktiskt måste få koppla av ibland med någon gång? Egentligen?

Däremot har jag faktiskt pratat med vår "fröken" på dagiset Al ska börja på i höst. Eller förlåt. "Förskolan" om vi ska vara PK. Och det ska vi väl. För det är ju jag så himla ofta, eller hur ;P Hon verkade i alla fall himla gullig på rösten. Alla där verkar himla gulliga faktiskt. Just nu kunde jag inte vara mer nöjd. Vi bokade träff när hon kommit tillbaka från sin semester för att gå igenom hur inskolningen och det kommer gå till. IDag känner jag mig lugn som en filbunke för det här med inskolningen. Igår däremot när Al bet F så det blev blodvite, (stackars skrutt. Kändes inte alls bra för mig heller) då fick jag orosfjärilar i magen dock..

Men som sagt, idag är jag lugn. och idag ska jag få äta jordgubbstårta då svågern fyller år. Fattas bara lite sol och att de här mörka molnen som hotande cirkulerar i stans ytterkant drar sig tillbaka, så skulle dagen vara komplett!

Ajöken!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ja det stämmer ju att man egentligen har en himla massa grejer som man egentligen borde göra men som egentligen inte blir av =D Men samtidigt, förr eller senare så blir ju sakerna gjorda så varför stressa..så försöker jag tänka men det är inte alltid det funkar..

Ha en superbra helg!
Kram