söndag 22 juni 2008

Så var helgen över..

så var midsommar över för det här året med. Och jag måste säga att trevligare än så här kunde vi knappast få det! Vi var 6 vuxna och 2 små och en hund. Träffades redan för att äta sillunch kl 12..



4 sorters sill, färskpotatis med dill, sallad, burkskinka, gräddfil.. ja allt som hör midsommar till i mina ögon :) Och till det så klart den lilla nubben. T om så att jag tog mig några..

Sen började det såklart regna! Typiskt svensk midsommar! Så vi gick in och satte oss, åt tårtan jag skrev receptet på i det här inlägget. Den var himla god! Kan verkligen rekommendera den.

Sen när solen kikade fram igen gick vi ut och spelade en omgång kubb. Tjejerna mot killarna. Vi gav bort segern, i om att vi råkade ha ner kungen. Men vi fick ju tillbaka det senare på kvällen, tack för det M! ;P

Dagen till ära hade jag köpt mig cider. Vilket tyvärr blev en flopp, blev så besviken! Men håll med om att det SER gott ut i alla fall!



På kvällen hade barnen somnat utan några som helst protester och vi vuxna passade på att grilla lite och njöt av att få äta och prata lite som enbart vuxna. Sen blev det mer kubb och så när kylan började hälsa på gick vi in och spelade poker och snackade ännu mer skit :)

Perfekt dag och kväll! Tyvärr saknade vi ett par som inte kunde komma. :( Men det blir fler gånger!

Igår var vi total slut här hemma, köpte hem kinamat och festade på.. framför tv:n! Al tyckte det var jätteroligt att få sitta i vardagsrummet och äta, och man måste få göra det med ibland!

Idag har varit en städ dag. Fick främmande av J, H och deras lilla dotter. Supermysigt avslut på en supertrevlig helg! Tyvärr ringdes sambon in för att jobba natten..

Men jag får sitta här och titta på Number 23 istället. Funkar det med..

sorry för långt inlägg. Nu ska jag sluta!

Kram på er alla därute! :)

Hoppas ni haft en bra helg ni med!

6 kommentarer:

p sa...

Låter som en underbar midsommar =) Hade det tokbra jag med.. nu ser jag dock nästan fram emot en "vanlig" arbetsvecka igen hahah.. kram på dig

Anonym sa...

Hah, vad roligt.. de där bruna skålarna.. eller tvåfärgade bruna.. kanske man ska säga.. den servisen har vi.. :D Iofs har vi plockat undan den men mamma o pappa köpte den på det goda 70-talet eller nåt, kul att se att någon mer har den.. :)

Jag tyckte den där Xiden var jättegod ju? O.o Drack du den kall? Annars var den mindre god men fortfarande okej tyckte jag.

Bitterdarling sa...

Det är det där med för höga förväntningar you know ;P Jag saknar den som var förra året.. strawberry desire eller vad den hette.. den var så sjukt god.. fattar inte varför dom ska sluta med dom :(

Ah, ja mamma tycker också om de djupa tallrikarna, eller tyckte, tills jag tvingade henne att byta ut dom.. :) Men det är väldigt bra storlek på dom får jag erkänna.

Creative Lounge sa...

Javisst är dom fina :) Härlig midsommarbild! Som det ska va! ;)
Länken funkar när jag prövar den. Men adressen är www.familjesmycken.se Lycka till! :)

/Evelina Robins Garderob

Anonym sa...

Blommorna heter Klematis :)

Nybyhuset sa...

den d�r cidern misst�nker jag starkt att de blandat med diskvatten eller liknande... L�t som en toppenmidsommar!