torsdag 31 juli 2008

varmt, varmt.. VARMT!

2 saker som gör mig irriterad just nu:

* Om man frågar en vänlig fråga i all välmening till grannen. Kan inte grannen bara svara då? Och vill han/hon inte prata kan man väl åtminstone svara kort? och inte bara vända sig om och gå? Snacka om att känna sig snopen!

* Om man ska få en varuleverans klockan 14, men chauffören kommer klockan 13:30 istället. Är det då MIG man ska bli sur på för att det börjar bli ont om tid för att någon inte står och tar emot varorna 30 minuter innan utsatt tid?

3 saker som gör mig glad just nu:

* Lee Stafford "torrschampo" RU taking protection from oily roots. Luktar okej, funkade bra och för 85 spänn kan det få rädda en stressig morgon för mig när som helst :)

* Viva La Divas nagellack no 82. Glad och fin färg så här på sommaren. Sen om det är en modefärg eller inte struntar jag blankt i :) 45 spänn på Åhléns. Naajs.




* Allévo Low calorie drink. Banan/apelsin. Perfekt när det är så här varmt ute och att äta är det sista jag vill tänka på. Tänk.. ibland kan t om jag "fuska" med maten. ;P

2 kommentarer:

Sara sa...

Torrschampoo!!! Var får jag tag på det. Har ju fanken aldrig tid att ta en morgondusch åtminstone inte utan minst två i sällskap. Skulle vara himmelriket om man fick känna sig lite fräsh utan att blöta ner håret.
Svar på din kommentar...visst är det så att man blir berörd på olika sätt men han i tidningen pratade om det som grannens katt sprungit bort och inte som två barn som blivit mördade med en hammare. Nästan som om han sket i om det klarades upp... Sen kan det ju bli lite extra konstigt med tanke på att jag inte hörde det från honom utan läste en antagligen redigerad kommentar. Man vet ju hur tokigt ett sms kan bli ;)

Anonym sa...

Yey, Lee Stafford torrschampo.. jag har det i poker straight serien som jag skrivit om ett par gånger i bloggen.. asbra.. :) Räddar vilken morgon som helst..

Ja det är ingen hit att äta mat nu när det är så varmt, jag lever på kräm och mjölk som kvällsmat.. det är perfekt! :) MEst för att jag inte kan äta så många av såna där färdiga drinkar..