torsdag 24 juli 2008

Konstiga drömmar 2

Inatt drömde jag jättekonstig igen. Grejen är den att det finns en tjej här istan som är psykiskt sjuk. En gång när hon och jag stod på samma busshållplats började hon prata med Alicia. "här är mamma.. här är mamma" och så sa hon nåt om att jag var någon annan som bara körde vagnen eller nåt. Skitläskigt. Dessutom följde hon efter när jag flyttade vagnen. Igår såg jag henne igen. Hon är inte rolig. Hon borde inte få gå ute på gatorna om du frågar mig..

Det var bakgrundshistorien till nattens dröm.

Drömde att vi var på promenad, hon kommer fram och börjar försöka ta Alicia ifrån mig. Jag skriker "rör inte min unge!" då blir hon hotfull och börjar jaga oss. På något sätt kommer vi in i en trappuppgång, där får hon tag i Alicia och jag bara tokskriker på hjälp.

Då dyker mina gamla killklasskompisar från gymnasiet upp och hjälper mig, varför just de dök upp i min dröm har jag inte heller någon aning om. Jag får tillbaka Alicia och jag rymmer upp till våran stads "chinatown". Där ska jag in på ett hotell som ska hjälpa mig och Fay (?) Ja. helt plötsligt heter Alicia, Fay. Det var typ det kinesiska namnet för Alicia. Vet inte ens var det kommer ifrån..

Råkar gå in i fel dörr och hamnar på en bordell (!) Går ut och tar nästa dörr. och där är hotellet..


sen minns jag inte mer för jag vaknade av att Alicia var på väg att krypa ur sängen. Fick precis tag i hennes ben, innan hon rasade i golvet... Skruttan.
Natten till tisdagen drömde jag en konstig dröm också. Men den var så verklig att jag kallar den "en Alicia dröm". Bakgrundhistora där med: När Sambon och jag träffades, drömde jag otroligt verklighetstroget att han och jag fick barn. En tjej. När jag så blev gravid, drömde jag 3 ggr att det skulle bli en tjej.
I den här drömmen låg jag faktiskt i födande position. och krystade. Och jävlar vad jag krystade. Och ont hade jag! Man brukar ju inte känna smärta i drömmar, men det här var så verkligt! Ut kom en pojke. En Anton.
Så ja. Vi får väl se vad det blir nästa gång. :P

Inga kommentarer: