torsdag 31 juli 2008

Klockan är..

redan 20 i fyra och tösen sover än. Hon somnade strax vid 13:30 i vagnen, vaknade en 30 min senare. Lyfte upp henne och bar in henne i vårat sovrum då hon somnade om mot min axel direkt. Och där, i fläktens rike, sover hon än.

Själv har jag surfat runt lite, målat både tå-och fingernaglar, suttit ute på balkongen och läst Amelia (en mycket bra tidning btw, den får det bli!) men nu då? Visst, det är riktigt, riktigt tokskönt att få vara "barnledig" fast hon är hemma, men borde jag väcka henne? Hur kommer det bli i natt? Är hon sjuk?

Tänk att man aldrig bara kan njuta av lugnet.

Appropå lugnet så är det snart slut med det här hemma. På måndag är det informationsmöte på dagis. DAGIS! och sen på onsdag börjar inskolningen.. min bebis juh!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Dagisångesten känner man ju igen! Är garanterat jobbigare för oss föräldrar rent känslomässigt än för våra kära barn ;) Jag har redan börjat gruva mig för Nils inskolning o den kommer ändå inte gå av stapeln förrän mitten av november :0

Tack för gratulationerna på min stora dag :D

Kram