måndag 7 juli 2008

Regn, regn och åter regn..

Blä, inatt var en riktigt jobbig natt. På flera plan. Vaknar med ett ryck att Alicia tokskriker i sitt rum. Rusar upp och sliter upp henne ur sängen. Hon klänger sig runt min hals som en liten apunge. Tillslut lugnar hon sig men bara jag säger sova så klättrar hon på mig som för att komma mig närmare.

Det slutar med att hon får komma in i vår säng.

Big mistake.

Hon snurrade, och snurrade. Lade sig tvärsöver mig, lade sig på min hals. Ramlade ner och hamnade på sängen, vaknade. Tillslut somnade hon med huvudet mot min hals, på min arm. Och så sov hon sen. Jag kunde inte röra mig ur fläcken!

Då började jag drömma oroligt istället.

Drömde att jag blev skjuten i axeln och att kulan skulle söka sig vägen till mitt hjärta och när den väl kom dit skulle jag dö. Sambon satt under den här tiden vid datorn. Ropade på honom och han satte sig bredvid mig. Men han höll inte min hand. Och jag minns paniken jag fick när jag kände hur nära det var att jag skulle dö! Jag skrek på honom i drömmen och då tog han min hand och klappade min panna. Sen blev allt svart. och tyst. Hela drömmen hade jag haft ett surrande i öronen. Men rätt vad det var så var det alltså knäpptyst. och jag tänkte: Är jag död nu?

Det läskigaste var ändå att jag var halvt vaken, halvt sovande. Så paniken och tankarna var på riktigt, men jag drömde. Svårt att förklara.. Otäckt var det i alla fall.

När vi gick upp var det regn, när vi gick ut för vår lunchpromenad, var det regn. När vi gick hem från vännerna J, H och deras lilla tjej var det regn i luften. Kan man annat än älska den svenska sommaren?

Mår konstigt idag igen. Hann inte bli lika yr som jag blev i lördags, men kände mig konstig i huvudet. Förklarade det enkelt för Al och då satt hon så lugnt bredvid mig i soffan ett tag. Min kloka unge! :)

Sen när det gett med sig möblerade jag om hennes rum. Igen. Jag kan bara inte bli nöjd! Det är fel! Hela rummet är fel! Jag vill ha mer fyrkantiga rum! Eller åtminstone slippa garderoberna i hennes rum så man får en vägg till att möblera längs. Jaja. Vi får väl se om det funkar så här ett tag..

Få ta kort imorgon och lägga ut här för åsikter. Man blir ju lätt lite hemmablind ibland också :)

Nu ska jag läsa vad ni andra har haft för er idag.

På återseende!

Inga kommentarer: