onsdag 30 juli 2008

En tyst blogg är en död blogg..

Något sådant läste jag häromdagen i Sofis mode. Ja, jag köper den ibland, mest för att jag tröttnar på att läsa om barnsaker i varenda tidning. Läser jag inte Vi föräldrar så är det Föräldrar och barn. Ibland kan det brytas med Mama, men hey. Känns inte riktigt som att den vänder sig till mig. (läs: jag har inte ens råd i mina fantasier att klä Alicia i kläder för 500 spänn, eller mig själv i en blus för 2000)

Jag vet bara inte vad annat jag ska läsa? Cosmopolitan känns lite för party tjejen, och där är jag inte. Vecko Revyn? Är lite för gammal för den va? Hennes? Nä, gillar den inte. Plaza Kvinna? Återigen, jag är nog inte tänkt som målgrupp på samma sätt som vad gällde Mama. Tara? För ung! Vad är då kvar? Amelia? Allas? Hemmets fucking Journal?!

Vad läser Ni för tidningar där hemma när ni ska "lyxa" till det? Alltså, unna er en tidning. Jag gillade.. nej, älskade Tove förut, men nu har de ju gjort om den till en hus och hem tidning, och det vill jag inte heller ha. (för jag blir bara så ledsen att jag inte har råd med allt jag vill ha!)

Tips, tips, tips! Tack!

Nu ska jag ringa Jysk och se om de säljer parasoll att sätta på balkongräcket, behöver mer parasoll där ute! Får panik! Det är sååå varmt. Vi har så stilla på vår uteplats att vi t om får lov att ta ut fläkten dit för att få någon luft alls när vi sitter där. Sen kommer L och C över, äta melon och slänga ungarna i poolen. Går ju inte att göra annat..

4 kommentarer:

Sarah sa...

Jag sitter månad ut och månad in och läser dessa jävla föräldratidningar som bara vänder sig till mammor a la 40+. Prenumererade på Cosmo innan jag blev mamma och nu känns den som du säger lite för party.
Så jag har ingen aning om vad man ska läsa för vettigt. Illustrerad vetenskap e ju rätt skoj ibland. Blir man ju förhoppningsvis lite smart på kuppen oxå :-)

Anonym sa...

Alltså.. Hehe.. Pline är ju lite speciell så för min del blir det Kalle Anka & Co och ett nytt Kalle Anka Pocket när jag ska lyxa till det ^^ Hoppas du hittade parasoll =) kram

Sara sa...

Har aldrig ro att läsa tidningar. Provade några olika inredningstidningar för att få inspiration men det är ju 80% reklam. Näää jag struntar i tidningar och läser bara bra bloggar istället ;)

Anonym sa...

hahaha hemmets fucking journal. jag skrattade högt där. ;) jag läser topphälsa, och alltommat (eller nån annan mattidning).