måndag 21 juli 2008

Åska, kärleksmums och trötta barn

Den här dagen har inte startat bra den heller. Men idag var det inte mitt humör som har varit käpprätt, utan lilltösens. Vaknade vid 4 och bara tokskrek. I en timme. Efter en timme fick jag sitta i köket och titta på när hon plockade med kylskåpsmagneterna. Sen fick jag henne ialla fall att sitta i vår säng och pyssla med dem, så jag fick blunda lite i alla fall. Tillslut somnade hon om, och vi vaknade inte förrän kl 9.

9:50 skulle tåget gå som vi skulle ta, till ett par kompisar som köpt hus. Kändes lite väl stressat, så vi tänkte att "hey, vi tar nästa tåg". Då öppnade sig himlen och Tor körde vagnen precis över vårat tak tror jag. Jäklar vad det smällde!

Så det blev ingen utflykt till J och K, utan vi fick gott nöja oss med att läsa böcker och sen när regnet gav upp, ta en sovpromenad och smita in på Åhléns och köpa presentpapper åt mammas present.

Kom lagom hem, då vaknade lilltösen. Helt förtvivlad. Vet inte vad det är som spökar för henne.. Tänder antagligen. Jag hatar tänder!

Men, så ringde M, en kompis till Sambon, som tröttnat på att skriva B-uppsats och kom hit istället. Då kom första riktiga leendet från tösen på hela dagen.

Skickade iväg dem till affären, ska baka kärleksmums nu..

HAHA.. in kommer tösen med glass över hela sig. Ja.. man ska tydligen gå och handla med pappa. :)

4 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ja detta jäkla h-vetes regn..att det aldrig kan ta slut :S Jag har oxå varit på väg att göra en massa idag men regnet har satt stop för det. Äckligt irriterande! *suck*

Malin sa...

Tack! :) Ja, visst är han/dom stora nu! Alfons växer som en galning. Jämfört med hans kusin som är lika gammal så ser Alfons minst 2 år äldre ut. Kram

Anonym sa...

Hah, glass is the shit.. :)

Det var trist med uppdateringen.. men du har nog inte missat så mycket :)

Sara sa...

Åhh, glass är gott men det brukar vålla mer skada än nytta när man ger dem till småttingar som avledningsmanöver. Har gått på den niten några gånger påväg hem från affären så när man kommer hem är både vagnen å barnet fulla med så mycket glass att det ser ut som om de tinat en 2 literslåda och hällt över sig *s*
Nu är det föresten dags för utlottnng på min blogg!