lördag 19 juli 2008

Slappt..

Tänkte först skriva "slapp med lap", men insåg sen att det kunde ju tolkas fel eller läsas fel, så det blev bara "slappt". För slappt är det. Ligger i soffan, med laptopen i knät och skriver.

Tösen har just somnat i vagnen och sover nu på uteplatsen, sambon spelar på sin dator och jag ligger här.

Ikväll blir det kanske lite räkor och vitt vin. Skulle sitta fint nu.. men jag känner mig såå trött i hela kroppen. Orkar inte ta mig för någonting. Tror faktiskt jag är stressad. Läser jag på suntliv.nu så stämmer de flesta symtomen in på mig. Känns inte så bra. Läs artikeln genom att klicka här.

Så vad gör man åt detta då? "man måste försöka gå ner i tempo och vila sig." Men.. om man inte gör något om dagarna då? Hur vilar man sig från att inte göra nåt :) Nästa vecka ska jag och min väninna A träffas för lite after work, ska bli najs faktiskt. Utan barn, utan män. Kanske är något sådant jag behöver. Att bara få vara mig själv.

På något sätt känner jag att jag inte räcker till för allt jag vill vara. Jag vill vara en bra mamma åt Alicia, samtidigt som jag vill vara en bra flickvän åt Sambon, och en bra vän. Men resultatet blir bara att jag blir halvdan åt alla håll, och när ska jag hinna vara en bra "mig själv"?

Någonstans på vägen tappade jag bort mig själv, och jag vet inte riktigt hur jag ska hitta tillbaka.. Tips mottages tacksamt ;P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så mitt i prick.. Precis så känner jag det oxå.. Vi kanske skulle träffas o bara vara???

Kram Nina.

Anonym sa...

mm.. Samma här. nästan varenda en som pricka där ju. Inga direkta tips har jag heller..
gör sånt som du gillar och göra när du är själv. Kanske ett gott doftande bad med ljus och sånt, eller gå på middag med sambon och var lite kärleksfulla utan stress och så, rå om varran, det behövs ju det med, är ju avslappnande med ;P, kanske någon som kan passa Al i några timmar. Ha en dag i veckan som du verkligen rår om dig själv.

Anonym sa...

Hm det där stämde in bra på mig med.. har tyvärr inga tips jag heller =/