fredag 4 juli 2008

Badkruka? Moi?!

Ja, jag erkänner: jag är en riktig badkruka.

Jag och Al packade ner badblöjor och bikini (men bara halva upptäckte jag sen) och icke att förglömma, mitt nya lipgloss från hello kitty! Jag bara älskar Hello Kitty, till min sambos stora förtret. Så illa att han t om köpte mig en riktig handväska när jag fyllde förra året, jag kunde ju inte gå runt med en "fjortisväska" enligt honom! Vaddå? min fina svarta hello kitty väska? En fjortisväska?! Hur KUNDE han säga nåt sånt ;P

Jaja. Badkruka var det. Åkte ut till syrran i värmen. De har pool. De har t om två pooler. En "vuxenpool" och en småbarnspool. Personligen tyckte jag värmen i den lilla var skönast. Låg på en sådär 27 grader. Värmen i den stora låg på 24 grader. Och jag skojar inte när jag skriver att jag nästan tappade andan när jag hoppade i! Min kropp fick en kyl-chock!

Al som dock satt i sin mosters famn, tyckte det var helt ok. En stund, men sen gick hon tillbaka till lilla poolen. Det var inte långt ifrån att jag föste undan barnen ur den och slängde mig i den själv! Men jag vill ju inte bli betraktad som en mes heller! så jag stannade envist kvar i stora poolen. Doppade mig helt t om! Och fick en kyl-chock till! Då gick jag upp.

Det här med bada är helt enkelt inte min grej om det inte är i medelhavet eller en väl uppvärmt pool! :)

4 kommentarer:

Sarah sa...

Åh vad skönt med pool! Jag får nog oxå ta o skaffa mig en syster med pool :-D

Sara sa...

Hello Kitty regerar! Ahahaha. Jag köper saker till dottern som jag själv vill ha :D Köpte en t-shirt i strl 5 år med Hello Kitty på när hon var 3 månader. Såååå jäkla söt å hon kommer ju komma i den nån gång *S*

Miss Goldie sa...

Hej på dig! Du har blivit utmanad i min blogg. Kika in där :-)

Anonym sa...

Själv badade jag i Mälaren här om dagen - det är vad jag kallar kallt. Men Miro stor trivdes i det kalla vattnet han