tisdag 15 juli 2008

Blir galen!

Nej, nu blir jag galen! Helt plötsligt har dotra fått för sig att inte sova längre! Hon sover i vagnen, men jag kan ju inte ta och traska ut med vagnen hela tiden heller?! *Slita mitt hår*

Igår kunde jag "lura" henne att sova för att dockan var trött, men idag funkade inte det heller. Och det värsta är att jag känner varenda nerv utanpå huden så irritationen över att hon inte sover som hon brukar blossar upp direkt! :( Vill ju inte känna så, men som sagt.. är jag lite låg själv för tillfället.

Motgångar är det sista jag behöver just nu..

1 kommentar:

Sara sa...

Åhhhh, jag vet hur det är!!! Det enda jag kan trösta med är att det går över. Min dotter var ett monster sina första 20 månader, sov aldrig. Vaken flera timmar på natten, sov lätt som en fjäder så när hon väl somnade vilket kunde ta ett par timmar vaknade hon av att man råkade kliva på en knarrande bräda i golvet eller att man nös å så var det igång igen. Det enda rådet jag kan ge är att du inte ska börja med alltför långa rutiner. Jag min idiot började stryka henne över ryggen å gunga henne lite lätt. Till slut kunde hon inte somna om jag inte satt där brevid å gunga å gunga! Tror det bästa är att ha tydliga kvällsrutiner. Först leka en stund sen borsta tänderna å håret. På med pyjamas, val av godnatt-bok å så i säng, läsa å sen är det sova punkt... Har faktiskt på musik i barnens rum, dottern ligger å sjunger med ett par visor innan hon somnar. Å nu sover hon heeeeeeela natten i sin egen säng. Någon gång i månaden kommer hon in på morgontimmarna och sover hos oss. Trodde aaaaaaaaldrig att detta skulle inträffa för bara ett år sedan. Får jag bara fason på lillebror kanske jag också kan få sova snart ZzZzZz :D