lördag 26 juli 2008

Trollpacka?

Just.

Igår när svärmor, jag och Alicia gick ner på stan, så stod där en utländsk kvinna på trottoaren. Hon hade huckle på sig, fårat, solbränt ansikte och ett bistert ansiktsuttryck. Tyckte det såg ut som att hon hade en tatuering. Kikade lite extra på henne när vi gick förbi och..

svisch! En hand från henne for ut, som en snabb vinkning. Med handflatan mot henne först och sen mot oss. Först trodde jag att hon hälsade på en bil som precis körde förbi. Men när svärmor frågade

"vad gjorde hon mot oss nu?"

blev jag ju genast nervös. Svärmor och jag delar nämligen en sak, och det är intresset för det ockulta. Hon rabblade direkt en buddistisk ramsa och "kastade" över mig, Alicia och sig. (jepp, svärmor är buddist) Det skulle vara som en skyddande bubbla, sa hon. Att allt som kastas på oss, kastas tillbaka på den som vill oss illa. Även om jag inte utövar någon sorts magi, så finns det ju de som gör det. Och vem är jag att säga att det inte fungerar?

"onda ögat" sa svärmor sen. Läskigt. Men om jag googlar på onda ögat, så verkar det snarare vara så att det var jag gav den äldre damen det och hon kanske skyddade sig själv?

hmm..

Inga kommentarer: