torsdag 10 juli 2008

Japaner, japaner..

Jag ÄLSKAR japanska filmer! Just nu är det Tabu på SVT2, ett Japanskt drama från 1999. På templet håller man på att rekrytera nya samurajkrigare. Två väljs ut. Rigida regler och förordningar håller ordning på männen och är den enande styrkan när de möts av motgångar. Men plötsligt är gruppen ett offer för rykten och svartsjuka.

Källa: tv.nu

Och japaner är ju så vackra! För att inte tala om språket.. Nani?! :D *skrattar för mig själv och interna skämt* Jag brukar sitta och prata efter dem. Töntigt jag vet. Men någongång kanske, kanske, jag får nytta av det. :)


Men.. som filmtiteln insinuerar så handlar det om något tabu, och visst. Manlig kärlek.. till andra män, anses väl tabu..

Jag vill se en bra anime! Har ni några bra på lager så skicka över namnen på dem! Pleeaasee!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Naajjjj, missade jag det!
Ville med se den filmen =(
Älskar med japanska filmer och japanska ^^, och anime!
har nog lite bra serier, fick rekomenderat av en vän.
Full metall alchemist är bra.
Final fantasy, advent children filmen..
hmm
naruto?
Vet att jag kan mer men kommer inte på nu!
Det ska finnas en hemsida, typ som har alla avsnitten online!
Kan skriva till dig när jag kommer på vad sidan heter.. min hjärna är inte på topp idag känner jag!

Truls Värld sa...

I know! Japsarna är grymma på skräckfilm också. Du har väl sett grudge. aaahhhgghh *gör ett knarrande läte*

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Skriver som "Truls"..dom e grymma på skräckfilmer!

Men du, vet inte om jag sagt det tidigare..men iaf, fint du fått till det på din sida! En undran bara..hur har du lyckats med det?? Jag har frågat runt, efterlyst någon som kan hjälpa mig med utseendet på min sida..men "alla" säger att det inte går på blogspot..typ :S Men uppenbarligen så är det ju fel..! :)

Kram