torsdag 24 juli 2008

Städat lite..

så där ja. Städat lite inför ikväll då A kommer hit. Tjoho! Hade varit ett större "tjoho!" om Alicia sov vid den tiden, men det ska bli skönt att träffa henne ändå.. Om man ses så här sällan när bara en av oss jobbar.. hur kommer det då bli när jag med börjar jobba?! :(

Nedräkning inför dagis har börjat också. 6:e augusti är det dags. Då blir vår lilla tjej en dagistjej. Det är ju snart! Fast jag tror det som stör mig mest (omg, höll på att stava "mäst"!) är att när hon börjat är det bara 2 veckor kvar tills jag börjar jobba.. Känns jättekonstigt att behöva gå tillbaka. Har ju varit hemma i 1½ år snart! Fast det kommer nog bli skönt samtidigt.. få komma ut och träffa vuxet folk.

Nu är det dags att gå ut för att få tösen att sova lite. Ska passa på att dammsuga när hon sover sen. Det är så konstigt. Hon är skiträdd för dammsugaren.. när jag eller sambon dammsuger. Men hemma hos svärfar ska hon minsann hjälpa till. Och när mamma var här och var barnvakt en snabbis och var tvungen att dammsuga lite (Al hade sönder en glasgrej jag ställt på ett knasigt ställe) så hjälpte hon till.. så det är egentligen inte ens dammsugaren hon är rädd för! Bara när vi håller i den! :-o

Jaja.. promenix var det ja.

Inga kommentarer: