fredag 1 augusti 2008

Så trött igen.. :(

Jag är så trött igen.. och genast märks det på mitt humör. Mår inte alls bra.

Känner mig som en dålig mor just nu. Jag orkar inte engagera mig, orkar inte engagera henne. Äter frukost framför tv:n.. middag framför tv:n.. ja, jag tror banne mig jag bara sitter i soffan. (men det gör jag ju inte, men just nu känner jag det så) och jag känner inte riktigt för att göra nåt annat heller.. samtidigt känner jag att jag kan ju inte engagera henne hela tiden heller! hon är ju faktiskt snart 16 månader, hon måste ju kunna roa sig själv (men när hon gör det river hon bara ur kylskåpet.. är så less på att behöva passa henne hela tiden!)

Inte blev det bättre efter den där artikeln jag läste på aftonbladet om att tv-tittande mellan 1 och 3 år kan hämma utvecklingen. (läs mitt inlägg om det här) Så nu anklagar jag mig själv för att det är mitt fel att hon inte har några tydliga ord osv..

Jag får väl "hoppas" på att det släpper när hon börjar dagis.. på onsdag!! min bebis ska börja på dagis.. det är nog det som gör att jag känner mig stressad över att jag inte orkat vara med henne 100% de senaste dagarna heller.

Jag är så trött igen.

Det gick uppåt när hon började sova hela nätter i sin säng, men humöret har svängt sen hon kom in i vår säng igen. Även om hon sover hela natten. Det är väl bara att inse och försöka ändra på det igen..

Förlåt för gnällinlägg, men det bara kom. Behövde väl få ut det antar jag

6 kommentarer:

Anonym sa...

man får gnälla och man får vara trött! sådetså. Kanske är det dagis som behövs för att få in lite nya rutiner och så. Jag tror det blir toppen!

Malin sa...

Du är ingen dålig mamma! Vi känner lika här, vi orkar inte engagera honom 12 timmar om dygnet längre och därför känns det så skönt att han ska börja på dagis där det finns både barn och vuxna att leka med. Kram

Sara sa...

Sömnbrist används som tortyrmetod, på riktigt. Inte konstigt att man blir lite vrång när man inte får sova ordentligt. Vi känner oss nog alla som dåliga mammor både titt som tätt men det är vi ju inte :D Tror det kan vara bra för barn att få vara på dagis, man hinner längta efter varandra och när man ses så vill man ge 110%. Ses man hela dagarna blir det lätt några procent hit och dit.

Sarah sa...

Du missade kanske artikeln som kom för ett par veckor sen om att vissa forskare säger att TV ÄR bra för barn. Ska leta efter länken..

När Edwin var 18 månader, strax innan han började på föskolan höll jag oxå på att gå under. Efter nästan 2 år hemmasittande vill man bara UT. Och träffa vuxna människor.

När A börjar på förskolan kommer det bli superbra tror jag. Man orkar på ett helt annat sätt och barnen får aktivera sig på en helt annan nivå än när dom är hemma med mamma eller pappa. Dagis är bra för barn!
Hoppas att inskolningen går bra och jag lovar att om ett par veckor kommer du känna dig som en hlet ny människa. ! :-)

Malin sa...

Visst är det fint med namnhalsband? Min mosters känns väldigt unika, hon gör dom till stor del helt för hand. Sen får man ju rabatt också, och det är alltid postivt. ;)

Ska tatuera in Alfons namn så småningom, men det blir inte på något synligt ställe eftersom jag valt jobbet jag har. Har redan en tatuering på handleden som jag misstänker inte kommer vara populär.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men vad jag känner igen mig i det du beskriver..Men jag är stensäker, ingen av oss är dåliga mammor för det. Bättre o sämre dagar har alla o att man efter sömnbrist/störningar inte mår tip top är ingen ovanlighet. Förstår du säkert innerst inne oxå men har svårt att "se det" då det känns som värst!!

KRAMAR